Kundmottagare

Uppsala kommun / Butikssäljarjobb / Uppsala
2017-08-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundmottagare" (publicerad 2017-11-06) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Servicecenter

Välkommen till Uppsala kommun! Hos oss får du 13000 kollegor inom 200 olika yrken. Varje dag jobbar vi för Uppsalas kommuninvånare: Vi lär barn att läsa, vårdar äldre, sopar gatorna, planerar fler bostäder och mycket mer. Kom och jobba med oss och få en hel kommun att fungera. Du är med och skapar ett mer rättvist och jämställt Uppsala för alla, oavsett behov och bakgrund. Det du gör på jobbet gör skillnad för någon annan.

Kommunledningskontorets stab för gemensam service ansvarar för kommunens gemensamma servicefunktioner som städservice, varuservice, transportservice, måltidsservice och servicecenter. Servicecenter består av felanmälan offentlig miljö, p-automater, kommunala fastigheter, handläggning av boende-/nyttoparkeringstillstånd samt logistikcenter.

Mer information om Uppsala kommun: www.uppsala.se


Publiceringsdatum
2017-08-14

Dina arbetsuppgifter
Servicecenters uppdrag är att ta emot och registrera felanmälningar och synpunkter på kommunens fastigheter och Uppsala kommuns offentliga miljö (gata/trafik/park) samt parkeringsautomater. Felanmälningar och synpunkter kommer in via en publika app, webbformulär, telefon, e-post och brev. Servicecenter administrerar ansökning om boendeparkering och nyttoparkeringstillstånd samt beviljar tillfälliga dispenser för bland annat dubbdäcksförbud. Inom servicecenter tillhandahåller vi även förmedling av olika transporttjänster internt inom Uppsala kommun. Inom servicecenter förekommer administrativa uppgifter som till exempel att skicka ut blanketter, söka information och hantera frågor från allmänheten.
Servicecenters kunder består av allmänheten och interna kunder som tex kommunala bolag och förvaltningar.

Gruppen består idag av cirka 12 personer.
Servicecenter hanterar idag omkring 3200 samtal/månad och 2000 mail/månad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tre årig gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har utbildning inom kommunikation/information. Du har erfarenhet av arbete inom kundbemötande och erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet inom en politiskt styrd organisation, är certifierad inom kundbemötande samt har erfarenhet av förändringsarbete.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och goda IT-kunskaper är en förutsättning för arbetet.
Vi ser gärna att du kan andra språk som till exempel finska och att du har god lokalkännedom om Uppsala.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi ser även att du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Dessutom har du god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Katarina Edberg, Processansvarig servicecenter, 018-727 03 06
Ingeborg van der Veen, Enhetschef servicecenter, 072-230 24 64

Facklig kontakt
Vision, Vincent Awde, 018-727 41 66

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 90.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning. 100%. Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Ange följande referens när du ansöker: KSN-2017-2921
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Adress
Uppsala kommun

75375 Uppsala

Kontorsadress


Jobbnummer
3640938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: