Kundmottagare

Uppsala kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
2017-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundmottagare" (publicerad 2017-11-06) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Gemensam service, Servicecenter

Välkommen till Uppsala kommun! Hos oss får du 13000 kollegor inom 200 olika yrken. Varje dag jobbar vi för Uppsalas kommuninvånare: Vi lär barn att läsa, vårdar äldre, sopar gatorna, planerar fler bostäder och mycket mer. Kom och jobba med oss och få en hel kommun att fungera. Du är med och skapar ett mer rättvist och jämställt Uppsala för alla, oavsett behov och bakgrund. Det du gör på jobbet gör skillnad för någon annan.

Kommunledningskontorets stab för gemensam service ansvarar för kommunens gemensamma servicefunktioner som Städservice, Varuservice, Transportservice, Måltidsservice och Servicecenter. Servicecenter består av felanmälan i offentlig miljö, p-automater, kommunala fastigheter, handläggning av boende-/nyttoparkeringstillstånd samt logistikcenter.
Servicecenter hanterar idag cirka 3200 samtal per månad och cirka 2000 mejl i månaden. Gruppen består idag av cirka 14 personer.

Mer information om Uppsala kommun: www.uppsala.se



Publiceringsdatum
2017-03-06

Dina arbetsuppgifter
Servicecenters uppdrag är att ta emot och registrera felanmälningar och synpunkter på kommunens fastigheter och Uppsala kommuns offentliga miljö (gata/trafik/park) samt parkeringsautomater. Felanmälningar och synpunkter kommer in via en appfunktion, webbformulär, telefon, e-post och brev. Servicecenter administrerar även ansökan om boendeparkering samt beviljar tillfälliga dispenser för bland annat dubbdäcksförbud. Inom servicecenter tillhandahåller vi även förmedling av olika transporttjänster internt inom Uppsala kommun.
Som kundmottagare ska du bland annat, svara i telefon, e-post och webbformulär. Du hanterar felanmälningar/frågor och synpunkter. Du registrerar ärenden i olika ärendehanteringssystem samt söker informationen i olika system.

Det ingår även administrativa uppgifter i arbetet, som till exempel att skicka ut blanketter, söka information och hantera frågor från allmänheten. Andra administrativa uppgifter som ingår är också att skriva/uppdatera rutiner samt att skicka ut blanketter/information.

Servicecenters kunder består av allmänheten och interna kunder, som till exempel kommunala bolag och förvaltningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som som har gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har utbildning inom kommunikation/ information. Du har minst två års erfarenhet av kundtjänst samt erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem. Det är även meriterande om du erfarenhet av att ha jobbat inom en politiskt styrd organisation, certifierad inom kundbemötande, av att skapa egna skapa rutiner samt erfarenhet av projektarbete. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt goda IT-kunskaper, inom Microsoft Office. Då Uppsala kommun är ett finskt förvaltningsområde är det också meriterande med goda kunskaper i finska språket. Det är önskvärt om du har god lokalkännedom om Uppsala.

Som person är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du är vidare kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Dessutom har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv samt en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Katarina Edberg, processansvarig Servicecenter, 070-821 68 05
Ingeborg van der Veen, enhetschef Servicecenter, 072-230 24 64

Facklig företrädare:
Vision, Michael Walldén, 018-727 24 38

Har du frågor gällande registrering av din ansökan kontakta Enheten för kompetensförsörjning 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-15
Ange följande referens när du ansöker: KSN-2017-1389
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Adress
Uppsala kommun

75375 Uppsala

Kontorsadress


Jobbnummer
3356669

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: