Kundlösningsansvarig - Single Point of Contact
Strålfors Svenska AB / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strålfors Svenska AB i Solna,
Stockholm,
Nacka,
Sundsvall,
Ljungby eller i
hela Sverige Strålfors, som ägs av Posten Norden AB, är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Strålfors, som omsätter 3,8 miljarder SEK, har tillverkning i 8 länder och cirka 2 000 anställda.
Affärsområdet Informationslogistik erbjuder tjänster och produkter för informationsöverföring bestående av print och kuvertering, personalisering av plastkort, elektronisk betalningsförmedling, e-kommunikation samt logistiklösningar. Informationslogistik har möjlighet att hantera kundens hela utdata och kan hantera och distribuera den på många olika sätt. Det ger möjlighet att anpassa och personalisera kommunikationen så den integreras till verksamhetens krav och kundernas behov. Genom att erbjuda kundanpassade lösningar inom marknadskommunikation och administrativ kommunikation hjälper vi våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet.
Till Kundservice inom Information Logistics söker vi nu en Kundlösningsansvarig med i första hand ansvar för att vara Single Point of Contact, koordinator av Strålfors tjänster, mot Posten Meddelande i frågor om eBREV, och i andra hand även ansvar för att skapa kundlösningar till Strålfors kunder.
Är du den som med affärsmässighet, proaktivitet och kreativitet kan skapa och utveckla goda relationer i huvudsak till vår samarbetspartner Posten Meddelande?
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att
• hålla Posten Meddelande uppdaterade om pågående projekt och utveckling av Strålfors produkter
• koordinera frågor om Strålfors tjänster samt vara kontaktperson gällande frågor om produktionen från Posten Meddelandes Kundslösningsspecialister
• driva samordningsmöten mellan Posten Meddelande och Strålfors
• skapa kundlösningar och ta fram prisförslag till Strålfors kunder
• implementera kundlösningar tillsammans med tillsatt kundteam inom Strålfors
• säkerställa att uppdrag/rutin dokumenteras och förankras med produktion och kundsupport samt uppdateras vid behov
• ansvara för att den löpande driften följer avtal/SLA
• förbättra och utveckla driftsatta kundlösningar
• bevaka ekonomisk hållbarhet för respektive kundlösning
I din roll
rapporterar du till Kundservicechef Lena Zachrisson
Vi vänder oss till dig som har
• eftergymnasial utbildning inom logistik, IT eller ekonomi
• några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• vana med kundkommunikation och att leda/arbeta i kundteam
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
• möjlighet att resa i tjänsten
Det är meriterande om Du har kunskap och erfarenhet av informationslogistik och/eller grafisk produktion och trycksaker med inriktning på digital tryckteknik.
Som person är du
• utåtriktad, lyhörd och har lätt för att samarbeta
• självständig, ansvarstagande och tar initiativ till nya aktiviteter
• strukturerad, noggrann och kan arbeta mål- och resultatinriktat
• proaktiv och engagerad
Din placeringsort
är Solna
Anställningsform
är tillsvidareanställning på heltid
Önskar du ytterligare information
är du välkommen att kontakta Lena Zachrisson, Kundservicechef, på telefon 08-781 7488
Välkommen med din ansökan
senast den 1 juni 2010 via Strålfors hemsida
www.stralfors.se/Information-Logistics/Karriar/Lediga-platser/Publiceringsdatum2010-05-18Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagStrålfors Svenska AB
AdressStrålfors Svenska AB
Helsingborgsvägen 20
34184 Ljungby
Jobbnummer 654032
Observera att sista ansökningsdag har passerat.