Kundkvalitetsledare

Saab / Maskiningenjörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskiningenjörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab i Linköping, Mjölby, Motala, Norrköping, Haninge eller i hela Sverige

Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har cirka 12 000 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen.

Din arbetsplats
Tjänsten finns på affärsenhet Saab Aerostructures inom affärsområde Aeronautics. Saabs kompetens och know-how kring civil flygplansstruktur koncentreras inom affärsenheten Aerostructures, som utvecklar, industrialiserar och tillverkar flygplansstruktur för främst den civila marknaden.

Aerostructures har förmågan och tekniken att utveckla både komposit och metallstruktur, från koncept till färdigcertifierade produkter. Affärsenheten är kompetenscentrum för flygplansstruktur inom Saab samt utvecklar och tillverkar strukturdelar till bland annat Airbus och Boeing och verkar alltså på en internationell marknad.

Inom Aerostructures Kvalitetsavdelning är vi idag cirka tio personer som ansvarar för ledningssystem, lean & förändringsledning, kundkvalitetsledning & kravhantering och mätsystem. Dessutom finns på avdelningen personer som arbetar med kvalitetssäkring- och stöd mot våra avdelningar Anskaffa & tillverka och Utveckla.

Din roll
I rollen som kundkvalitetsledare är du är frontfigur mot kunden i kvalitetsfrågor. Du ingår i ett affärsteam, som dessutom består av affärsansvarig, programansvarig och controller. Teamet är samlokaliserat.

Arbetet innebär mycket kontaktytor i företaget, är mycket självständigt och ger utrymme för egna initiativ och förbättringar. Du förväntas driva alla kvalitetsrelaterade frågor i affärsteamet och vara spindeln i nätet i samverkan mellan kund och affärsenheten i dessa frågor. Eftersom du jobbar i gränssnittet mot kund så är resor till kunden en del av arbetet.

Rollen som kundkvalitetsledare innebär bland annat att:

• Ta emot kundens krav och omsätta dem till en kvalitetsplan
• Rapportera och samverka med kunden i kvalitetsfrågor
• Planera och leda kundrevisioner- och besök
• Tillse att kundanmärkningar och returer omhändertas

Publiceringsdatum
2012-01-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som kan och vill leda andra och representera Saab hos vår kund. Det innebär att vara självständig och drivande samt att ha en god social och kommunikativ förmåga.

Du bör ha ingenjörsutbildning vid högskola eller motsvarande, gärna med kvalitetsinriktning.

Erfarenhet av liknande ledarroller är en merit.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som på engelska.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Dahl, Personalchef, +46 13 183397
Ingrid Kornfeldt Lindqvist, rekryterande chef, +46 13 18 42 14, +46 734 18 42 14

Företag
Saab

Adress
Saab

Jobbnummer
1121867

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab: