Kundkoordinator till logistikföretag

Framtiden i Sverige AB / Företagsförsäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du social, strukturerad och noggrann? Har du tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete? Då är detta din nästa utmaning.

Publiceringsdatum
2015-09-16

Arbetsuppgifter
Som kundkoordinator hos vår kunde kommer du ha en bred roll med varierande arbetsuppgifter. De arbetsuppgifter som är mest vanligt förekommande är bokning av frakt, avvikelsehantering, spårning av gods samt telefon- och mailkontakt med kunder. Du kommer även arbeta med inkommande och utgående fakturahantering. Till en början kommer du få stöd och stöttning av en mer erfaren kollega. På sikt kommer tjänsten även innefatta en del säljstöd gentemot företagets utesäljare.

Om företaget
Företaget är en servicelogistikoperatör med bas i Nordeuropa som arbetar globalt via samarbetspartners. De erbjuder effektiv och exakt logistik med god service som är skräddarsydd utifrån kundens behov. Många av deras kunder är verksamma inom e-handeln.
Mer information om kunden kommer att lämnas vid en eventuell intervju.

Profil
För att trivas och vara framgångsrik i tjänsten krävs det att du:

• Har tidigare erfarenhet av kundkontakt och trivs med detta.
• Har goda kunskaper i Officepaketet.
• Talar och skriver engelska och svenska.
• Har goda ekonomiska kunskaper och tycker om att arbeta med siffror.

Det är även meriterande om du:
• Arbetat med kund- & leverantörsreskontra.
• Har hanterat reklamationer.
• Har erfarenhet av speditionsprogram.

Som person behöver du vara initiativrik, social och strukturerad. Du är öppen, flexibel och uppskattar tät kontakt med både kunder och kollegor.

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid.
Arbetsort: Södra Stockholm.
Startdatum: 2015-10-05.
Urval sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5944
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Filip Eriksson filip@framtiden.com

Företag
Framtiden i Sverige AB

Adress
Framtiden i Sverige AB
Warfvingesväg 29
11251 Stockholm

Kontorsadress
Warfvingesväg 29, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2437313

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: