Kundkoordinator till logistikföretag
Framtiden i Sverige AB / Företagsförsäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du social, strukturerad och noggrann? Har du tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete? Då är detta din nästa utmaning.
Publiceringsdatum2015-09-16ArbetsuppgifterSom kundkoordinator hos vår kunde kommer du ha en bred roll med varierande arbetsuppgifter. De arbetsuppgifter som är mest vanligt förekommande är bokning av frakt, avvikelsehantering, spårning av gods samt telefon- och mailkontakt med kunder. Du kommer även arbeta med inkommande och utgående fakturahantering. Till en början kommer du få stöd och stöttning av en mer erfaren kollega. På sikt kommer tjänsten även innefatta en del säljstöd gentemot företagets utesäljare.
Om företagetFöretaget är en servicelogistikoperatör med bas i Nordeuropa som arbetar globalt via samarbetspartners. De erbjuder effektiv och exakt logistik med god service som är skräddarsydd utifrån kundens behov. Många av deras kunder är verksamma inom e-handeln.
Mer information om kunden kommer att lämnas vid en eventuell intervju.
ProfilFör att trivas och vara framgångsrik i tjänsten krävs det att du:
• Har tidigare erfarenhet av kundkontakt och trivs med detta.
• Har goda kunskaper i Officepaketet.
• Talar och skriver engelska och svenska.
• Har goda ekonomiska kunskaper och tycker om att arbeta med siffror.
Det är även meriterande om du:
• Arbetat med kund- & leverantörsreskontra.
• Har hanterat reklamationer.
• Har erfarenhet av speditionsprogram.
Som person behöver du vara initiativrik, social och strukturerad. Du är öppen, flexibel och uppskattar tät kontakt med både kunder och kollegor.
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
AnställningsvillkorOmfattning: Heltid.
Arbetsort: Södra Stockholm.
Startdatum: 2015-10-05.
Urval sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5944
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFilip Eriksson
filip@framtiden.comFöretagFramtiden i Sverige AB
AdressFramtiden i Sverige AB
Warfvingesväg 29
11251 Stockholm
KontorsadressWarfvingesväg 29, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2437313
Observera att sista ansökningsdag har passerat.