Kundkoordinator

East Import i Höör AB / Administratörsjobb / Höör
2025-03-11


Visa alla administratörsjobb i Höör, Hörby, Eslöv, Perstorp, Svalöv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos East Import i Höör AB i Höör

Är du en affärsorienterad och proaktiv kundkoordinator med intresse för hem- och fritidsprodukter? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som arbetar med framtidens trender inom hem, design och interiör? Då kan detta vara jobbet som du söker.
East Import i Höör är en av Sveriges ledande samarbetspartner inom hus-, hem- och fritidsprodukter. Under drygt 35 år har East Import importerat produkter till Skandinavien, främst från Asien och Europa. East Import samarbetar idag med några av de största kedjorna inom detaljhandeln i Sverige. Verksamheten består främst av kundanpassade lösningar, där produktsortiment utvecklas tillsammans med kunden.
East Import har kontor, lager och utställning i Höör. Omsättningen är drygt 200 miljoner kronor och vi är ca 25 medarbetare.
Grunden i East Imports verksamhet är en stark och positiv entreprenörskultur. East Imports värderingar är en viktig del av företagskulturen och sammanfattas i orden: Ärliga - Snabba - Affärsmässiga
East Import söker en kundkoordinator, som har en samordnande roll mellan kund, kundansvarig och övrig organisation.
För att trivas i rollen som kundkoordinator behöver du uppskatta varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo.
Tjänsten är 75-100% och är placerad i Höör.

Publiceringsdatum
2025-03-11

Dina arbetsuppgifter
Kundkoordinatorns arbetsuppgifter omfattar täta kundkontakter.
Kundkoordinatorn är ett administrativt stöd till kundansvarig med t ex ordrar, offerter, artikelinformation och leveransbevakning. Exempel på arbetsuppgifter är att granska och förmedla kvalitetsdokument samt reklamations- och avvikelsehantering.
Som kundkoordinator ingår du i ett team med sex koordinatorer.
Du rapporterar till försäljningschefen.
Vi jobbar normalt on-site på kontoret i Höör.
Vem är du?
Vi är flexibla med din utbildningsbakgrund, d v s du kan ha gymnasium, YH/KY eller universitet/högskola.
Vi söker dig med minst 3 års relevant erfarenhet av liknande ansvarsområden. Har du tidigare jobbat med hem- och fritidsprodukter är det värdefullt.
Tidigare erfarenhet av försäljning av non food artiklar inom detaljhandeln är en fördel.
Vi ser det som meriterande om du har administrativ erfarenhet av kvalitetskontroll samt att granska produktdokument.
För tjänsten krävs flytande svenska i tal och skrift. Då tjänsten även innefattar kontakt med utländska samarbetspartners krävs goda kunskaper i engelska.
Vi använder Jeeves som affärssystem. Du har goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel).
För att vara framgångsrik som kundkoordinator tror vi att följande egenskaper är viktiga:
Serviceinriktad med affären i fokus.
God förmåga att prioritera sitt arbete.
Pragmatisk, skapar enkelhet och är strukturerad.
Självständigt drivande, proaktiv och lösningsorienterad.
God lagspelare, samarbetspartner.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-31
E-post: rekrytering@eastimport.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är ""Kundkoordinator"".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
East Import i Höör AB (org.nr 556857-1482), http://www.eastimport.se
Bruksvägen 6 (visa karta)
243 35  HÖÖR

Kontakt
HR- och Hållbarhetschef
Frida Hallqvist
frida.hallqvist@eastimport.se
+46 (0) 413 48 91 61

Jobbnummer
9213312

Prenumerera på jobb från East Import i Höör AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos East Import i Höör AB: