Kundkommunikatör till Gävle kommuns kundtjänst

Gävle kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Kommunledningskontoret i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6 700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Kommunikationsavdelningen är en av Kommunledningskontorets sju avdelningar och har totalt cirka 75 anställda. Tjänstens placering blir i kundtjänsten som är en av fyra enheter inom Kommunikationsavdelningen. De tre övriga enheterna är internationella kontoret, web- och produktionsenheten samt kommunikationsenheten.

Gävle kommuns kundtjänst är placerad i Stadshuset. Syftet är att ge de bästa förutsättningarna för Gävles invånare att komma i kontakt med Gävle kommun. I enheten kundtjänst ingår också stadshusreception och växel för externa kunder.

För att kunna möta upp befintliga och framtida utmaningar pågår en omorganisation. Målet med den nya organisationen är att bli ännu bättre på att möta våra kunders behov och ha en samlad kundtjänst med "en väg in" för Gävle kommuns samtliga förvaltningar och verksamhetsområden.



Publiceringsdatum
2018-04-13

Arbetsuppgifter
Trivs du med att hjälpa och ge god service? Har du erfarenhet av kundtjänstarbete? Då kanske du är vår nya kundkommunikatör med inriktning mot kommunledningskontoret- och kultur och fritidsfrågor? På kommunledningskontoret finns bl a kommunens diarium, kommunarkiv och överförmyndarenhet som får frågor från allmänheten.

Som kundkommunikatör ska du tillsammans med dina kollegor i teamet för kommunledningskontoret och kultur och fritid hjälpa och ge bästa möjliga service till Gävles invånare. Det gör du främst via telefonsamtal men även via e-post, personliga möten och sociala medier. Du vägleder också invånarna i kommunens e-tjänster.

Du arbetar med information och vägledning, hanterar och fördelar ärenden i vårat kundtjänstsystem och samarbetar med kommunledningskontorets- och kultur och fritids handläggare och avdelningar så att kunderna får rätt hjälp.

I rollen kommer du att vara receptionsansvarig för stadshusreceptionen. Där ingår koordinering av bl a bemanning, konferenslokaler, bil- och cykelpool, guidning av studiebesök och vägledning till våra besökare/invånare samt övrig administration



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom områdena samhälle och/eller kultur, alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har minst 3 års erfarenhet av kundtjänst- och receptionsarbete.
Du har minst 3 års erfarenhet av arbete med kommunikation via webb och sociala medier.
Du är också en mycket god datoranvändare och ser IT som ett viktigt verktyg i ditt arbete och du har goda kunskaper i Officepaketet.

I ditt arbete är du strukturerad, flexibel och kvalitetsmedveten samt motiveras av att ge den bästa möjliga servicen i varje samtal eller möte. Du har lätt för att skapa relationer och tycker om att samarbeta med andra.

Som person har du en väl utvecklad servicekänsla, du är tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att skapa förtroende och en vilja att hitta lösningar.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Du har B-körkort.

Följande är meriterande:
• Kunskap i flera språk
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet från kundtjänstsystem t ex Artvise, Flexite, Cityworks eller Vision.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-27
Ange följande referens när du ansöker: KLK 21/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneli Nilsson 026-17 81 09

Företag
Gävle kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Gävle kommun, Kommunledningskontoret
Gävle kommun
80184 Gävle

Kontorsadress
80184 Gävle

Jobbnummer
4082639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Kommunledningskontoret: