Kundkommunikatör till Apoteket Dos i Solna
Apoteket AB / Kundservicejobb / Solna
2022-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundkommunikatör till Apoteket Dos i Solna" (publicerad 2022-12-08) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Apoteket AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Är du en själklar kundkommunikatör? Hos Apoteket finner du både själ och skäl för en utvecklande karriär!
Låt oss själa dig en stund
Välkommen till Apoteket Dos i Solna! Apoteket Dos är Apotekets dosförpackningsenhet. Vi höjer nu ambitionen och utvecklar tjänsten så att fler kan ta del av dess fördelar. I den här rollen kommer du arbeta inom kundservice och vara ansiktet utåt mot våra kunder. Tillsammans med kollegor bestående av bl.a. farmaceuter, kundkommunikatörer och säljare blir du en viktig lagspelare i arbetet med att göra det enklare för människor att må bra!
Många själ att trivas
Kamratlig stämning, kunskap, utveckling och hälsa är viktiga ingredienser i Apotekets verksamhet. Vi vet att välmående och engagemang gör dig bättre på det du gör. Därför erbjuder vi branschens mest generösa friskvårdsbidrag samt ett stort antal andra förmåner och utbildningar.
Vissa jobb är mer själklara än andra
Som medarbetare på Apoteket Dos kundservice har du ett stort ansvar i att vara engagerad, tillgänglig och serviceinriktad då du är Apoteket Dos ansikte utåt i kundbemötandet. Du ansvarar för att säkerställa ett varmt och professionellt bemötande med hög servicenivå. Du kommer bland annat att ansvara för att:
• Besvara inkommande samtal och chattar samt hantera kundärenden via telefon, mail, fax eller annat
- Hantera kundservicesamtal gällande tjänsten Apoteket Dos, främst användarfrågor samt leverans-, order-, och fakturafrågor
- Merförsäljning av tjänster kopplade till Apoteket Dos
- Ha ett nära samarbete med farmaceuterna i kundtjänsttelefoni genom att vidareförmedla frågor som ska besvaras av farmaceut (information och rådgivning kring läkemedel, läkemedelsanvändning och egenvård)
- Bidra till ständiga förbättringar i, och utveckling av, kundmöten
- Egna och gemensamma arbetsuppgifter fullföljs samt täcka upp för andra roller än din egen vid behov
- Leverera i det dagliga arbetet i teamet för att säkerställa professionella kundbemötande samt att försäljnings-, och kvalitetsmål uppnås
- Ha en effektiv samtalsteknik som kan anpassas efter rådande arbetsbelastning
Våra öppettider är måndag-fredag kl. 08.00-18.00.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid alternativt deltid med tillträde enligt överenskommelse och placering i Solna.
Själklara meriter
För tjänsten som kundkommunikatör behöver du som lägst ha gymnasieexamen eller motsvarande. Vidare behöver du ha god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. För att lyckas och trivas i rollen som kundkommunikatör ser vi att du har erfarenhet inom säljsupport, kundservice och/eller annat service-, försäljningsyrke. Erfarenhet från apoteksverksamhet och/eller hälso-, och sjukvård är meriterande.
Som person är du social, serviceinriktad, lyhörd och sätter kunden i fokus. Vi ser gärna att du är strukturerad, flexibel och utvecklingsinriktad. Att du hellre ser möjligheter än problem och att du har en positiv inställning är en självklarhet för både dig och oss. Du trivs med att jobba i team och är ansvarsfull med en professionell framtoning och ett driv. Du har en mycket god kommunikativ förmåga.
Känns det självklart hittills?
Urval och intervjuer sker löpande var vid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Var annonsen mer själklar än självklar? På apoteket.se/karriär kan du ta del av vår finurliga ordbok och lära dig mer om våra skäl och själ för en själklar karriär på Apoteket.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-01-10ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagApoteket AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Apoteket AB (org.nr 556138-6532),
https://www.apoteket.se/ Kontakt Linda Yurdagül, Chef Dos kundservice
linda.yurdagul@apoteket.se 072-201 51 12 Jobbnummer 6234637
Observera att sista ansökningsdag har passerat.