Kundkommunikatör

Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen / Kundservicejobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Kundtjänsten är en enhet inom IT- och utvecklingsavdelningen som erbjuder samlad kommunal service under ett och samma tak. Vi svarar på din fråga direkt eller lotsar dig rätt. Vi arbetar idag tillsammans med sektorernas handläggare och experter efter begreppet "En väg in" för att göra det enklare och mer effektivt för kommunens invånare i kontakten med oss. Kom och gör Gävle kommunikativt tillsammans med oss!

Publiceringsdatum
2024-03-07

Arbetsuppgifter
Vill du bidra till att våra kommuninvånare får bästa möjliga service?
Sök då tjänsten som kundkommunikatör i Gävle kommuns kundtjänst och bli en del av vårt härliga gäng. Kom och gör Gävle kommunikativt tillsammans med oss!

Rollen
Det är du tillsammans med dina kollegor som ger den bästa möjliga servicen till våra kommuninvånare och du blir då ansiktet utåt i alla våra kundkontakter.

Några av dina spännande arbetsuppgifter:
• Du besvarar inkommande frågor via telefonsamtal, e-post och i sociala medier.

• Du ger support i kommunens e-tjänster samt tar emot besökare i vår reception i Stadshuset.

• Du ger information och vägledning och hanterar och fördelar ärenden i kommunens ärendehanteringssystem.

• Kundtjänsten har ett nytt uppdrag där vi samordnar och effektiviserar interna stödfunktioner vilket innebär att vissa arbetsuppgifter av praktisk karaktär också kan förekomma i din roll.

• Du är delaktig i att bidra till utveckling utifrån kundens fokus och deltar på möten med de olika sektorerna

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen och minst sex månaders erfarenhet inom servicebranschen där dina huvudsakliga arbetsuppgifter har varit att vägleda och ge information och support till kunder. Din stora passion är att ge service!

Vidare söker vi dig som:

• Är en god kommunikatör och har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska

• Erfarenhet av att samordna arbetsuppgifter

• Du har god erfarenhet av att arbeta i olika digitala system och kan navigera vant i digitala miljöer

• Du är en van användare av sociala medier

• Du har goda kunskaper i Officepaketet såsom Excel, PowerPoint mm

• Erfarenhet av att ha arbetat i en kundtjänst och ärendehanteringssystem

Du har fingertoppskänsla för service och bemötande i alla situationer, det sitter i ryggmärgen på dig.
Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt samt att du fokuserar på kundens behov och vill uppnå god kundtillfredsställelse. Att du anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare, faller sig naturligt för dig.
Du är utvecklingsinriktad och har en god organisationsförmåga. Du deltar också aktivt i utvecklingen av verksamheten generellt genom att komma med idéer och förbättringar.
Du är en person som trivs med att arbeta i team och har ett prestigelöst förhållningssätt i samarbetet med andra. Du är pedagogisk, inger förtroende, skapar tilltro och tillit. Du har en förmåga att sprida lugn och stabilitet omkring dig. Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt. Du har en positiv attityd och du får höra från din omgivning att du ger energi och sprider glädje. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Känner du igen dig?
Välkommen med din ansökan, vi behöver just dig!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C180446".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen

Kontakt
Gruppchef
Karin Fahlstedt
karin.fahlstedt@gavle.se
026178162

Jobbnummer
8523898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen: