Kundkommunikatör
Gävle kommun, Omvårdnad Gävle / Administratörsjobb / Gävle
2016-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundkommunikatör" (publicerad 2017-01-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gävle kommun, Omvårdnad Gävle i Gävle Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.
Vi gör Gävle bättre för äldre och personer med funktionsnedsättning. Tillsammans med 2 000 arbetskamrater ger du stöd och omsorg i olika
livssituationer, det vi gör har betydelse för människor varje dag. Omvårdnad Gävle erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt.
Älskar du service och trivs med att hjälpa andra människor? Har du förmåga att skapa förtroende samt har ett salutogent synsätt? Har du erfarenhet av arbete inom omvårdnadssektorn och vill bli Omvårdnad Gävles ansikte utåt? Då är det här jobbet något för dig!
Under 2014-2015 byggde Omvårdnad Gävle upp en kundtjänst med placering inom Verksamhetsstöd på Hamiltongatan 22. I kundtjänsten ingår två kundkommunikatörer och två biståndshandläggare. Syftet är att ge de bästa förutsättningarna för Gävles kommunmedborgare, i kontakt med Omvårdnad Gävle, detta sker i samarbete med Gävle kommuns kundtjänst. Vi erbjuder dig ett arbete i en kreativ och stimulerande miljö med mycket kundkommunikation.
Tjänsten är placerad inom kundtjänst Omvårdnad på Hamiltongatan 22. Arbetet sker i ständig samverkan och dialog med såväl internt med medarbetare, chefer, externa aktörer, invånare och kunder.
Publiceringsdatum2016-01-27ArbetsuppgifterSom kundkommunikatör på Omvårdnad Gävle kommer du att ge generell kommunservice gällande Omvårdnad Gävle men också verksamhetsspecifika frågor. Att vägleda, ge information och fungera som en bro mellan Omvårdnad Gävle och kund är en del i det dagliga arbetet. Likaså att informera om Omvårdnad Gävles utbud, stöd och omsorg för barn, ungdomar och vuxna. Många anhöriga och kunder har behov av att ventilera upplevelser där den enskilde ibland tar frågan vidare på egen hand eller med hjälp av oss direkt till en verksamhetsansvarig eller sakkunnig. Vi ger service via telefon och mejl till kommunmedborgare, kunder och anhöriga men vi tar även emot spontana besök
KvalifikationerDu ska ha en för tjänsten relevant högskoleutbildning, gärna socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet och kunskap av arbete inom omvårdnadssektorn eller socialtjänsten.
Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet då arbetet kräver att du har en mycket välutvecklad servicekänsla, förmåga att skapa förtroende och förmåga att utveckla och hitta nya lösningar. Vi värdesätter personer som tycker om att arbeta i team och hjälper till att lyfta varandra samt skapa goda relationer. Du är lyhörd för och har erfarenhet av människor med olika behov. För arbetet krävs god datorvana, god kunskap i aktuella system som är ett viktigt verktyg i ditt arbete. Språk är meriterande, särskilt finska eftersom Gävle kommun är finskt förvaltningsområde.
Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med invånare, kunder, anhöriga och varandra
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Vi arbetar vardagar 07.50 - 17.00. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse., upphör: Förutom den här tillsvidaretjänsten söker vi en vikarie under cirka 6 månader.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-11
Ange följande referens när du ansöker: OMV4/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Axlund, Kontorschef Verksamhetsstöd 026-17 91 58
anna.m.axlund@gavle.seEwa Molarin, Chef Verksamhetsstöd 026-17 89 79
Facklig kontaktAnn Hedbom, Vision 026-17 88 12
FöretagGävle kommun, Omvårdnad Gävle
AdressGävle kommun, Omvårdnad Gävle
Drottninggatan 22
80184 Gävle
Kontorsadress80184 Gävle
Jobbnummer 2637245
Observera att sista ansökningsdag har passerat.