Kundinsiktsanalytiker - ICA
Wise Professionals AB / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige ICA vill göra varje dag lite enklare. Med fokus på mat och måltider är ICA ledande inom detaljhandel i Sverige. ICA äger och förvaltar också fastigheter samt erbjuder finansiella tjänster. De cirka 1330 ICA-butikerna i Sverige drivs av fria handlare i samverkan. ICA är en del av ICA Gruppen. För mer information om ICA, se
www.ica.se .
Vill du använda din analytiska förmåga och bidra med att attrahera nya kunder, öka kundinsikten, utveckla befintliga kunder och skapa lojalitet
Ditt uppdrag:
Till CRM och lojalitet inom ICA söker vi dig som brinner för att förstå kundernas värde för företaget och förstå kundernas behov. Du arbetar med att attrahera nya kunder, utveckla befintliga och skapa lojala kunder. Du kommer att jobba för kunderna och deras tillfredsställelse, för att skapa ett långsiktigt värde för ICA. Du tycker att CRM är ett av de viktigaste verktygen för företagets långsiktiga framgång.
Ditt ansvar:
Som kundinsiktsanalytiker ansvarar du för att säkerställa att ICA har tillgång till nödvändiga kundinsikter för att driva beslut och aktiviteter på strategisk och taktiskt nivå. Du upprättar årsprogrammets omfattning och innehåll, ansvarar för att proaktivt identifiera potential och ge förslag på alternativa analysmetoder för att säkerställa kontinuerlig förbättring och utveckling av t.ex. kundbearbetningen i löpande och unika kampanjer. Du begränsas inte av den tekniska komplexiteten i analysarbetet och säkerställer förståelse för strategisk/taktisk kundinsikt hos berörda intressenter.
Publiceringsdatum2014-07-04Dina arbetsuppgifter• Föreslå lämplig kvantitativ analysmodell för t.ex. kampanjstöd, sortiment, butiksnät etc utifrån kunskap om tillgänglig "verktygslåda"
• Identifiera optimal målgrupp baserat på kundbehov och komma med proaktiva förslag på erbjudanden som kan vara lämpliga för identifierad målgrupp
• Med hjälp av statistiska analysmetoder identifiera och fastställa orsakssamband gällande såväl kundbeteende som kundbehov och därmed öka förståelsen för våra kunder (t.ex. explorativa analysmodeller och hypotestest) samt säkerställa att dessa dokumenteras och sammanställs i ett analysbibliotek
• Bygga avancerade statistiska modeller för målgruppsoptimering (så som t.ex. prediktiva scoring-modeller)
• Kontinuerligt validera, utveckla och förvalta befintliga analysmodeller, vilket innefattar att utarbeta dokumentation/kartläggning och valideringsprocesser/metodik för befintliga modeller
• Genomföra fördjupade analyser under pågående kampanj för att förbättra träffsäkerheten ytterligare (iterativ process)
• Ta fram begripliga rekommendationer baserat på genomförda analyser och kommunicera dessa till interna och externa intressenter
• Kvalitetssäkra eget resultat via "sanity-checks" och tester
• Delta aktivt i analysen av rapporter från kundbasanalytiker för att öka graden av återanvändbarhet i analyser och jobba för kontinuerlig förbättring i kundbearbetningsprocessen
Krav / Kalifikationer:
• 1-5 års erfarenhet inom kundinsiktsanalys
• Kunskap om vad som driver kundupplevelse, kundlojalitet, kundengagemang, intäkter & kostnader
• Grundläggande förståelse för CRM-processer, kundstrategier och kundrelaterade nyckeltal
• God förmåga att se orsak/verkan i samband
• God förmåga att dra slutsatser och skapa insikter baserat på analys
• Mycket god kommunikativ förmåga
• Utmärkta statistikkunskaper
• God förmåga att coacha team/kollegor genom praktisk/operativ stöttning i det dagliga arbetet
• Mycket god förmåga att genomföra deskriptiva, kvalitativa samt kvantitativa analyser
• Mycket god förmåga att validera, utveckla samt förvalta analysmodeller
• Mycket god kunskap om analysmodeller, t.ex. scoringmodeller och logistiska modeller
• Mycket god kunskap om grunddata
• Mycket god förståelse för databashantering
• God Excel-kunskap
Som person tror vi att du är
• Kreativ
• Logisk
• Strukturerad och noggrann
• Samarbetsvillig
• Uthållig och tålmodig
• Öppen för nya idéer och utveckling
Mer om tjänsten
I den här rekryteringen sammarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström på tfn 076-525 90 40. Under v 28-32 är det semester och frågor besvaras enklast via mail:
jan.mostrom@wise.se . Vi ser fram emot din anasökan senast den 2014-08-08, intervjuer påbörjas i augusti.
Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.
Arbetstider och omfattningheltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-08
Ange följande referens när du ansöker: 444
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Moström
FöretagWise Professionals AB
AdressWise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22109 10422 Stockholm
Jobbnummer 1931939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.