Kundinformatör, vikariat

Region Uppsala / Kundservicejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Uppsala i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

Kundtjänst

Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. På vår förvaltning arbetar cirka 100 medarbetare. Vår verksamhetsidé är att utveckla och bedriva hållbara transporter för ett växande Uppsala län. Vi utvecklar bland annat infrastrukturen och kollektivtrafiken inom länet. Under varumärket UL bedrivs kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, kommunikation, försäljning och kundtjänst.

Vår verksamhet
Kundtjänst är ULs ansikte utåt, det är vi som ansvarar för resenärernas service och upplevelse. Att jobba med något som berör så många varje dag är utmanande, ansvarsfullt och tillfredsställande. Att jobba hos oss innebär att bidra till en attraktiv kollektivtrafik och ökat hållbart resande, för att underlätta vardagen och möta behoven i ett växande län. Nu söker vi en noggrann och serviceinriktad kundinformatör för vikariat!

Kundtjänstenheten ansvarar för att ge kunderna service genom försäljning, trafikupplysning och trafikinformation. Enheten har även hand om förseningsersättning, kundsynpunkter, administration och information av sjukresor, reklamationer samt support av våra digitala försäljningskanaler. Kommunikationen med kunderna sker via telefon, chatt, mejl, brev, Facebook samt i butiken UL Center i Uppsala.

Vi erbjuder dig en möjlighet att jobba på en arbetsplats med god arbetsmiljö, som ger utrymme för personlig och professionell utveckling.

Ditt uppdrag
Som kundinformatör är din uppgift att ge våra kunder support via våra olika kommunikationskanaler, däribland chatt, telefon och mail.

Arbetsuppgifterna innefattar även att möta våra kunder i vår butik UL Center. Detta kan exempelvis handla om köp av biljetter, återköp, att informera kring trafik, och att hjälpa kunden med UL-appen.

Vid behov kan det även ingå att hjälpa till med andra arbetsuppgifter på vår enhet såsom administration, handläggning och trafikinformation. Vi värdesätter teamet och ett gott samarbete där alla medarbetare jobbar för ömsesidig framgång. På förvaltningen jobbar vi aktivt med bemötandefrågor och vi värnar om den varma och öppna stämningen på arbetsplatsen.

Publiceringsdatum
2021-12-15

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska. Du har erfarenhet av att ge kundservice i olika kanaler och administration i kundhanteringssystem. Du har lätt för att sätta dig in i olika system och kan söka information.

Det är meriterande med erfarenhet av skriftlig kommunikation med kunder via Facebook, chatt, telefon och mail.

Din kompetens
Du är grym på kundservice och älskar att möta kunder. Du är kvalitetsmedveten och lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer.

Du ger ett serviceinriktat och professionellt bemötande genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra människor, du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi erbjuder
Tjänsten är ett vikariat från den 1/1-22 till den 31/8-22.

Vi har öppet alla dagar året runt, vardagar 6.00 till 22.00 och helger 08.00 till 22.00, vilket innebär både helg- och kvällsarbete med schemaläggning.

Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra. Så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Enhetschef Britt-Marie Hafelt, 018-617 49 52, britt-marie.hafelt@regionuppsala.se
För Saco Monica Edling, monica.edling@akademiska.se
För Vision Christina Nordlund, 018-611 19 07, christina.nordlund@regionuppsala.se

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad, 100, Tillträde enl ök till enl ök -

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION UPPSALA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KTF24/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Uppsala (org.nr 232100-0024)

Arbetsplats
Region Uppsala

Jobbnummer
6184235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Uppsala

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Uppsala: