Kundinformatör till Support 1 på Kundcenter i Lund

Region Skåne, Regionservice / Kundservicejobb / Lund
2024-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundinformatör till Support 1 på Kundcenter i Lund" (publicerad 2024-04-26) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Regionservice i Lund, Staffanstorp, Malmö, Eslöv, Landskrona eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Vi på Kundcenter finns till för att kunna ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig till oss dygnet runt alla dagar om året, för att få hjälp med sina ärenden. Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare i regionen. Detta gör att det är en enorm bredd av ärenden som vi tar emot och våra kundinformatörer har en god kunskap om vår stora organisation. Vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet.

Kundcenter hanterar cirka 60 uppdrag av olika karaktär så som generella och återkommande frågor, specialistuppdrag och felanmälningar. Vi hanterar även beställningar, bokningar, reklamationer och andra administrativa uppdrag. Majoriteten av våra ärenden kommer via telefon och vi hanterar cirka 2 500 000 inkommande samtal per år. Vi tar även emot ärenden via funktionsbrevlådor och chatt.

Vi på Support 1 är cirka 30 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund. Vi sköter telefonisupport och ärendehantering dygnet runt, årets alla dagar, på uppdrag från en mängd av Region Skånes verksamheter. Bland annat tar vi emot fastighetsärenden, lokalvårdsbeställningar och samtal för Regionalt larm. Utöver detta guidar vi kollegor i Serviceportalen och vägleder medborgare i patientupplysningen. På jourtid bemannar vi även telefonisupporten och under nattetid även Region Skånes växel. Vårt arbete genomsyras av Region Skånes värderingar Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt, både i mötet med kund och i samarbetet med varandra. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som blivande kollega står bakom och kan identifiera dig med dessa värderingar.

Publiceringsdatum
2024-01-19

Arbetsuppgifter
Vi ser nu fram emot att välkomna fyra nya kundinformatörer, två tillsvidare- och två tidsbegränsade anställningar på 6 månader till Support 1 på Kundcenter i Lund.

På vår enhet arbetar vi mot ett 20-tal olika uppdrag, vilket innebär en variation i ditt arbete och vilken typ av ärenden du får hantera under en arbetsdag. Ditt arbete innebär framför allt kundmöten via telefon men även ärendehantering via digitala kanaler och skriftlig ärendesupport för kollegor, patienter, medborgare, underleverantörer, myndigheter och politiker. En stor del av vårt dagliga arbete sker i olika system för de olika servicefunktionerna. Därför är det viktigt att du har lätt för att sätta dig in i dessa och trivs i en arbetsmiljö där du sitter med olika skärmar, i flertalet system som du skiftar och prioriterar mellan.

För att ge dig som kundinformatör en bra start och verktyg för att lyckas i ditt arbete, får du en introduktions- och vidareutbildning inom kundkommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap.

Arbetstiderna är varierande och förläggs mellan 06:40 - 21:15. Tjänsten innebär även helgtjänstgöring cirka var tredje helg.

Kvalifikationer
Vi välkomnar dig med godkänd gymnasial utbildning samt goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Därtill har du tidigare erfarenhet från arbete inom kundservice, reception, callcenter, administration eller annat serviceyrke. Då vårt arbete till stor del sker digitalt, är det också av stor vikt att du har lätt för att sätta dig in i och arbeta i olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänstarbete i flera olika stödsystem. Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom hälso- och sjukvården ser vi även det som fördelaktigt.

Att sätta kunden i centrum och att i alla lägen leverera en mycket god service är något som faller sig naturligt för dig och du har en god kommunikationsförmåga. Du drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet. För att lyckas i rollen krävs att du tar stort eget ansvar, är självgående samt kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Därtill är du effektiv i ditt arbete, stimuleras av förändring och har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande kundfrågorna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Som kundinformatör är du ansiktet utåt för vår förvaltning, Regionservice, och länken mellan våra kunder och serviceenheterna. Då flertalet av våra ärenden tas emot via telefon är det viktigt att du trivs med denna typ av kundkontakt. I vårt arbete möter vi kunder i olika situationer, ibland stressade och frustrerade, och det finns inte alltid givna tillvägagångssätt. Detta ställer krav på en kreativ lösningsförmåga, vilket vi ser som spännande och utmanande - det hoppas vi att du också gör!

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Vi planerar att hålla förstaintervjuer 24-02-05, 24-02-07 samt 24-02-16. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C173913".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Regionservice

Kontakt
Sara Karlsson, Enhetschef
sara.m.karlsson@skane.se
0724-59 62 83

Jobbnummer
8406568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Regionservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Regionservice: