Kundinformatör till Regionservice i Lund

Region Skåne, Regionservice / Butikssäljarjobb / Lund
2019-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundinformatör till Regionservice i Lund" (publicerad 2019-04-04) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Regionservice i Lund, Staffanstorp, Malmö, Eslöv, Landskrona eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag!

Brinner du för service och vill vara med och bidra till att göra Regionsservices kunder till de nöjdaste kunderna inom Region Skåne? Nu har du chansen att bli en del av vårt engagerade och framåtblickande team!

För att kunna erbjuda våra kunder ute i Regionen en enkel och tydlig väg till våra servicefunktioner har Regionservice skapat ett kundcenter. Kundcentrets roll är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet och till oss kan kunderna vända sig dygnet runt alla dagar om året för att få hjälp med sina ärenden.

Uppstarten genomfördes i juni 2016 och under 2018 har Kundcentret blivit färdig etablerat och på enheten arbetar cirka 40 kundmedarbetare och är placerat i nyrenoverade lokaler på Medicon Village i Lund.



Publiceringsdatum
2019-03-11

Arbetsuppgifter
Nu behöver vi förstärka vårt team med fler engagerade medarbetare! Vi är på jakt efter dig som är intresserad av både ett vikariat (6 mån) och efter dig som är intresserad av en timanställning. Arbetstiden för samtliga tjänster är varierad arbetstid (dag/kväll/helg).

Som kundinformatör hos oss är du ansiktet utåt för Regionservice och länken mellan våra kunder och våra serviceenheter. Ditt huvudsakliga uppdrag är första linjens support: att ta emot beställningar, bokningar, felanmälningar samt svara på frågor.

Arbetet innebär dagliga kundmöten via telefon- och skriftlig ärendesupport med bland annat kollegor, patienter, medborgare, underleverantörer, myndigheter och politiker. Hos oss kommer du att arbeta i många system för de olika servicefunktionerna, där din kompetens att hantera flera saker samtidigt är av största vikt.

Vi kommer att arbeta kontinuerligt med uppföljning i form av statistik och samlyssning, detta för att skapa tydlighet gällande verksamhetens mål samt att möjliggöra varje medarbetares individuella kompetensutveckling.

För att ge dig som kundinformatör verktygen för att lyckas i rollen, kommer du att få en omfattande introduktions- och vidareutbildning inom kundkommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten som kundinformatör hos oss vill vi att du har godkänd och avslutad gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet från kundservice, reception, callcenter eller annat serviceyrke. Då vårt arbete sker till stor del digitalt och i skrift är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt bra datorvana en förutsättning.

Meriterande för tjänsten är om du har kunskap eller erfarenhet av arbete inom Region Skåne, specifikt Regionservice. Har du systemvana från kundtjänstarbete i flera olika stödsystem är det också meriterande.

Vi söker dig som trivs med ett arbete i varierande tempo där du får planera, prioritera och organisera ditt arbete själv. Du är flexibel och lösningsorienterad och du har en hög känsla för service! Du behåller fokus även när tempot är högt och du har alltid ett gott bemötande gentemot både kollegor och kunder så att vi alla tillsammans kan bidra till att skapa en hög kundnöjdhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Regionservice viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att våra patienter ska få en god och säker omvårdnad. Tillsammans skapar vi attraktiva och professionella servicelösningar med målet att tillfredsställa våra kunder och uppdragsgivare. Vi är 1 900 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen.

Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Regionservice verkar i en komplex miljö, där vikten av rätt flöden, fungerande logistik och optimal serviceleverans påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag att ge patienterna god och säker vård.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. möjlighet till månadslön. Arbetstiden för samtliga tjänster är varierad arbetstid (dag/kväll/helg). Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-25
Ange följande referens när du ansöker: A857214
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ibrahim Mohamad - Enhetschef ibrahim.mohamad@skane.se 0725-95 15 27

Företag
Region Skåne, Regionservice

Adress
Region Skåne, Regionservice
Dockplatsen 26
20525 Malmö

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
4660376

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Regionservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Regionservice: