Kundinformatör till Kundcenter, Lund

Region Skåne, Regionservice / Butikssäljarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Regionservice i Lund, Staffanstorp, Malmö, Eslöv, Landskrona eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Vi på Regionservice har startat ett kundcenter för att kunna ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig tills oss dygnet runt alla dagar om året för att få hjälp med sina ärenden. Kundcentrets roll är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet. Verksamheten sker uteslutande i telefoni och IT-system. Kundcentret är placerat på Medicon Village i Lund.


Publiceringsdatum
2018-03-23

Arbetsuppgifter
Nu behöver vi förstärka vårt team! Vi kan erbjuda tillsvidareanställning/sommarvikariat/timanställning med varierad arbetstid (dag/kväll/helg/natt).

Som kundinformatör hos oss är du ansiktet utåt för Regionservice och länken mellan våra kunder och våra serviceenheter. Ditt huvudsakliga uppdrag är att ta emot beställningar, bokningar, felanmälningar samt svara på frågor, en så kallad första linjens support. Arbetet innebär dagliga kundmöten via telefon- och skriftlig ärendesupport med bland annat kollegor, patienter, medborgare, underleverantörer, myndigheter och politiker. Hos oss kommer du att arbeta i många system för de olika servicefunktionerna, där din kompetens att hantera flera saker samtidigt är av största vikt. Då vi använder våra värderingar i vårt dagliga arbete är det viktigt att man kan känna sig bekväm och stå bakom dessa.

För att ge dig som kundinformatör verktygen att lyckas i rollen, kommer du att få en omfattande introduktions- och vidareutbildning inom kundkommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap.

Vi kommer att arbeta kontinuerligt med uppföljning i form av statistik och samlyssning, detta för att skapa tydlighet gällande verksamhetens mål samt att möjliggöra varje medarbetares individuella kompetensutveckling.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som kundinformatör strävar du alltid efter ett professionellt kundmöte med kunden i centrum och med målet att i alla lägen leverera mycket god service. Du är effektiv och målmedveten i ditt arbete med fokus på kvalitet. Du drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet. Då verksamheten är under etablering stimuleras du av förändring och du har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande kundfrågorna. Som person är du serviceminded, utåtriktad och kommunikativ med lätthet för att möta kunden på kundens nivå.

Krav för tjänsten är:
• Godkänd och avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet från kundservice, reception, callcenter eller annat serviceyrke inom administration
• Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
• Goda datakunskaper

Meriterande för tjänsten är flerårig erfarenhet inom kundcenter/callcenter samt språkkompetens utöver svenska. En fördel är även om du har kunskap eller erfarenhet av arbete inom Region Skåne, specifikt Regionservice. Har du systemvana från kundtjänstarbete i flera olika stödsystem är det också meriterande.

Utdrag ur belastningsregistret sker innan anställning.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Regionservice viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att våra patienter ska få en god och säker omvårdnad. Tillsammans skapar vi attraktiva och professionella servicelösningar med målet att tillfredsställa våra kunder och uppdragsgivare. Vi är 1 900 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen.

Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Regionservice verkar i en komplex miljö, där vikten av rätt flöden, fungerande logistik och optimal serviceleverans påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag - att ge patienterna god och säker vård.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-06
Ange följande referens när du ansöker: A767317
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victoria Lewerentz, Enhetschef Victoria.Lewerentz@skane.se

Företag
Region Skåne, Regionservice

Adress
Region Skåne, Regionservice
Dockplatsen 26
20525 Malmö

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
4042511

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Regionservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Regionservice: