Kundinformatör

Uppsala läns landsting / Kundservicejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala läns landsting i Uppsala, Östhammar, Håbo, Enköping, Heby eller i hela Sverige

Kundtjänst

Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. På vår förvaltning arbetar cirka 100 medarbetare. Vår verksamhetsidé är att utveckla och bedriva hållbara transporter för ett växande Uppsala län. Vi utvecklar bland annat infrastrukturen och kollektivtrafiken inom länet. Under varumärket UL bedrivs kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, kommunikation, försäljning och kundtjänst.


Vår verksamhet
Att jobba hos oss innebär att du är med och skapar en enklare vardag för hundratusentals människor, samtidigt som vår kollektivtrafik bidrar till en bättre miljö. Vill du vara med och göra skillnad? Vi söker nu en noggrann och serviceinriktad kundinformatör för timanställning i vår kundtjänst. Välkommen till oss!

Kundtjänst hanterar varje dag kontakten med kunderna via telefon, chatt, Facebook, mail, brev och i butiken UL Center i Uppsala resecentrum. I uppdraget ingår att ge våra kunder service genom försäljning och trafikinformation. Kundtjänst hanterar även förseningsersättning, kundsynpunkter, reklamationer, administration av sjukresor och support av de digitala försäljningskanalerna. Ett utmanande och ansvarsfullt arbete som berör många - mitt i verksamheten.

Ditt uppdrag
Som Kundinformatör vägleder och informerar du våra kunder i allt som rör resor, trafik och biljetter i butiken UL Center. Men du ger också support över telefon, chatt, svarar och tar vara på kundsynpunkter i olika kommunikationskanaler. Som kundinformatör har man som ansvar att finnas där för våra kunder och vara UL:s främsta ansikte utåt.

Det finns även möjlighet att vid behov hjälpa till med andra arbetsuppgifter inom kundtjänst. På förvaltningen jobbar vi aktivt med bemötandefrågor och vi värnar om den varma och öppna stämningen på arbetsplatsen. Vi värdesätter teamet och ett gott samarbete där alla medarbetare jobbar för ömsesidig framgång.

Publiceringsdatum
2020-01-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för kundmötet och drivs av att vända en missnöjd kund till en nöjd kund. Som person är du serviceinriktad, noggrann och har hög arbetsmoral. I mötet med kunden är du proffsig, hjälpsam och tillmötesgående. Du är lösningsorienterad och innovativ när du stöter på problem och har lätt för att arbeta tillsammans med andra.

Du har minst tre års gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet av kommunikation med kunder via Facebook, mejl, chatt och andra kommunikationskanaler är meriterande, likaså tidigare erfarenhet inom kollektivtrafik.

Kundtjänst har öppet alla dagar året runt, vardagar 6.00 till 22.00 och helger 8.00 till 22.00.

Vi ser gärna att du som söker har möjlighet att arbeta minst 50%, anställningen är visstid, timanställning med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi erbjuder
Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra. Så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%E4rwebben/F%F6rm%E5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf).

Vill du veta mer?
Kundtjänstchef Ellen Åberg, 018-611 19 47, ellen.aberg@regionuppsala.se
För Vision Johan Damström, 018-611 19 76, johan.damstrom@regionuppsala.se
För Saco Björn Schulte-Herbrüggen, 018-617 08 97, bjorn.schulte-herbruggen@regionuppsala.se

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad, ca 50%-75%, Tillträde enl ök. till enl. ök. -

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala Läns Landsting

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KTF01/2020".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppsala Läns Landsting (org.nr 232100-0024)

Arbetsplats
Region Uppsala

Jobbnummer
5045870

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala läns landsting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala läns landsting: