Kundhandläggare
Sileo Kapital AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sileo Kapital AB i Göteborg Vi söker nu förstärkning till vårt handläggarteam som hanterar våra egenägda fordringar. Vi tänkte att de som bäst beskriver varför man ska vilja jobba i teamet är medarbetarna själva, och de svarade så här
Varför ska man jobba i ert team?
Som handläggare får man jobba i ett härligt och lösningsorienterat team med stor gemenskap och stöttning vilket alltid gör det roligt att komma till jobbet. Man har möjlighet att vara med att påverka och komma med idéer som utvecklar teamet och arbetet framåt."
Möjligheten att fördjupa sig i ett intressant ämne i ett företag som ser till att vi hittar humana lösningar till kunderna."
Man ska jobba på Sileo som handläggare för att du vill vara den som balanserar det som är bäst för kunden och det som är bäst för Sileo. Du ansvarar för ärenden där det blir komplicerat och du får fatta beslut i olika ärenden. Du har mycket eget ansvar, men jobbar nära ditt team och andra avdelningar där du får vara med och utveckla arbetet till det bättre."
Om rollen
I rollen som kundhandläggare hjälper du människor till en bättre privatekonomi. Detta är något som vi genuint strävar efter på Sileo. Tillsammans vill vi på bästa sätt hjälpa kunden att bli skuldfri, och att vägen dit ska bli så bra som möjligt.
I rollen så hanterar du huvudsakligen lite svårare ärenden såsom ackordsförhandlingar, utreda tvistiga ärenden samt djupare portfölj- och kundanalyser. För detta krävs analytisk förmåga av utredande karaktär. Det är av stor vikt att kunna hitta enkla och smarta lösningar för kunden, samt ha förmågan att förmedla dessa på ett bra och sakligt sätt.
Att följa upp och analysera fordringsportföljer är också en viktig arbetsuppgift som ingår i rollen som kundhandläggare. Det kan vara att jämföra volymer av systemgenererade åtgärder, hitta ärenden som kanske är på väg att preskriberas eller ärenden som systemet av olika orsaker valt att inte lämna vidare till kronofogden. En naturlig del i rollen är att arbeta proaktivt tillsammans med övriga i teamet.
Du kommer vara del av ett team på 10 handläggare där det finns massor av kompetens och erfarenhet att få ta del av, och vi är förstås nyfikna att lära oss av dig också!
Det är ett varierande och givande arbete, men också utmanande ibland då vi möter människor i utsatta situationer i livet. Inom teamet stöttar och hjälper vi varandra och vi har löpande dialoger om hur vi kan utveckla och förbättra verksamheten på olika sätt.
Vi ser också att utveckling på individuell nivå är viktigt både för att du ska trivas och kunna göra ett bra jobb och det finns möjlighet att delta i Svensk Inkasso certifieringsutbildning samt andra utbildningsinsatser inom exempelvis kommunikation, service och förhandling.
Vem vi söker
Vi söker dig som trivs att arbeta med service och som har ett genuint intresse att hjälpa människor som har hamnat i ekonomiskt tuffa lägen. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd och empatisk, samtidigt som du är lösningsinriktad och har förmåga att med tydlig struktur guida kunderna genom processen.
Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig både muntligen och i skrift, på svenska såväl som på engelska. Behärskar du ytterligare språk är det meriterande.
Vi vill att du har tidigare erfarenhet från arbete med kundservice eller försäljning där du har utvecklat den där sociala fingertoppskänslan som gör att du kan möta/kommunicera med olika typer av människor. Har du arbetat med telefon som verktyg eller har tidigare inkassoerfarenhet är det meriterande, men inget krav.
Då utveckling och ständiga förbättringar är en del av vårt sätt att arbeta är det viktigt för oss att du är nyfiken och vill bidra på olika sätt, även utanför din specifika yrkesroll.
Slutligen är det viktigt för oss att den som blir en del av teamet är prestigelös och en lagspelare. Här arbetar vi tillsammans.
Publiceringsdatum2022-11-02Om företagetSileo Kapital är ett kreditservicebolag som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2Holding ASA. Vi startade 2012 och består idag av drygt sextio engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att hjälpa skuldsatta individer tillbaka till en bättre ekonomisk tillvaro. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten. Vi tror stenhårt på devisen "laget för jaget" och söker efter kollegor som både vill utvecklas i sin yrkesroll och vara med och bygga ett fantastiskt företag.
Frågor om tjänsten
Om du vill veta mer om tjänsten eller Sileo som bolag är du varmt välkommen att kontakta Team Manager Emma Köllerström:
emma.kollerstrom@sileokapital.com eller People & Culture Manager Erika Hultbrant:
erika.hultbrant@sileokapital.com.
Sista ansökningsdag är 2022-11-22, men vi går igenom ansökningar löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSileo Kapital AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sileo Kapital AB (org.nr 556878-6403),
http://www.sileokapital.com Arbetsplats Sileo Kapital
Kontakt Erika Hultbrant
erika.hultbrant@sileokapital.com Jobbnummer 7132843
Observera att sista ansökningsdag har passerat.