Kundhandläggare
Göteborgs kommun / Kundservicejobb / Göteborg
2020-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundhandläggare" (publicerad 2022-12-22) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 350 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
Publiceringsdatum2020-01-29ArbetsuppgifterI tjänsten som kundhandläggare ingår du i kundenheten som ansvarar för Stadsbyggnadskontorets kundservice. Enhetens nio medarbetar hanterar ca 35 000 frågor om året. Stadsbyggnadskontorets kundservice har öppet varje vardag och finns på entréplan i byggnaden Traktören som ligger i centrala Göteborg.
Din huvudsakliga uppgift är att guida och lotsa våra kunder rätt via besök, telefon och mail. Du är ofta kundens första kontakt med stadsbyggnadskontoret och blir således kontorets ansikte utåt. Du svarar på frågor om exempelvis detaljplaner, bygglov och vad som händer i staden. Utöver detta har du en aktiv roll i kontorets strategiska utvecklingsarbete i kund- och servicerelaterade frågor.
Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstyrning tillsammans med enheterna ekonomi, ärendeprocess, HR, kommunikation, kontorsservice och juridik. Tillsammans är vi cirka 50 medarbetare på avdelningen.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning inom relevant område. Vidare har du arbetslivserfarenhet från serviceområdet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunalt arbete och offentlighetsprincipen. Det är meriterande om har kunskap om plan- och bygglagen.
Vi söker dig som har ett servicemindset, tycker om att arbeta med kunder, ser kundperspektivet och är lyhörd för och intresserad av människor. Du är trygg i dig själv och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer. Du har god förmåga att prioritera och analysera en större mängd information för att kunna presentera det som är relevant för kunden.
Då du kommer att hantera många kundkontakter dagligen är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att du har förmåga att hantera situationer som ställer krav på att du är flexibel.
Här har vi ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans som ett team, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden.
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2020-04-01 , upphör: 2021-01-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A930794".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Stadsbyggnadskontoret
Jobbnummer 5068689
Observera att sista ansökningsdag har passerat.