Kundförvaltare saluhallar

Stockholms stad; Fastighetsavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Fastighetsavdelningen i Stockholm

Stockholms Stad
Fastighetskontoret
Fastighetsavdelningen

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Bredden i vårt fastighetsbestånd, där varje kund har sina specifika behov, utmanar chefer och medarbetare till nytänkande och kreativitet och till att vara öppna för ständig förnyelse och utveckling. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck - på väg mot ett Stockholm i världsklass. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Fastighetskontoret har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i en Kommunikationsstab och fyra avdelningar.

Fastighetsavdelningen
Avdelningen ansvarar för förvaltningen av fastighetsnämndens fastigheter och byggnader, förvaltar inhyrda lokaler för särskilt boende, förskolor, skolor med mera. Avdelningen ansvarar även för förvaltningsuppdrag åt andra nämnder inom staden. Avdelningen består av fem enheter. Enhet kundförvaltning, enhet teknikförvaltning, driftenhet, lokalservice samt enhet fastighetsadministration. Våra mål är att ha nöjda kunder, tillhandahålla ändamålsenliga lokaler, erbjuda kunderna tjänster och välunderhållna fastigheter.
Fastighetskontoret förvaltar stadens tre saluhallar Östermalms saluhall, Hötorgshallen och Söderhallarna. Det är tre välkända varumärken med olika arkitektur, koncept och innehåll. Den sammanlagda uthyrningsbara ytan är cirka 15000 kvadratmeter.
1 plats(er).Som kundförvaltare ansvarar du, i första hand, för kontakterna med och relationerna till våra hyresgäster i saluhallarna. En stor utmaning för dig är att se till att saluhallarna har ett koncept och en mix av handlare som tillsammans kan erbjuda ett varierat utbud av varor och därmed stärka saluhallarnas position som viktiga matdestinationer och attraktiva handelsplatser i Stockholm.

I rollen som kundförvaltare kommer du bland annat att analysera
• handelsutveckling i Stockholms innerstad,
• omvärldspåverkan,
• konsumentprofiler och målgrupper,
• konsumentbeteende,
• flödesspridningar,
• besökssiffror,
• omsättning.

Du kommer att upprätta kundvårdsplaner och ansvara för den ekonomiska och juridiska förvaltningen för våra saluhallar. Det innebär bland annat att du kommer att genomföra hyresförhandlingar, handlägga ärenden i hyresnämnden och ansvara för att kravhantering och inkassoärenden hanteras enligt policy. I arbetsuppgifterna ingår dessutom att göra intäktsstrategier samt budget- och prognosarbete.
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller skaffat dig motsvarande kompetens på annat sätt.

För att lyckas i rollen ska du ha
• minst tre års erfarenhet av förvaltning med kundansvar,
• minst 3 år med erfarenhet från förvaltning av handelsfastigheter främst inriktat på livsmedel och restauranger,
• goda kunskaper i fastighets- och hyresjuridik,
• goda kunskaper i ekonomisk analys och uppföljning,
• lätt att kommunicera på svenska internt och extern såväl muntligt som skriftligt,
• kunskaper i officepaketet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig upphandling, myndighetsutövning och IT-system såsom LEB, Mercur och Agresso.

Vi ser gärna att du har god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta strukturerat. Vi söker dig som är initiativtagande och serviceinriktad med en problemlösande analysförmåga.

Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet av förvaltning av handelsfastigheter främst inriktat på livsmedel och restauranger.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Varaktighet: Tillsvidare.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Isabella Andersson,508 270 66

Reza Etemad, Vision, 508 269 83, reza.etemad@stockholm.se (facklig)
Birgitta Andersson, SACO, 508 284 45, birgitta.k.andersson@stockholm.se (facklig)

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2013-12-06

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-07
Ansökan skickas till:
Fastighetsavdelningen
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 2.4.1-461/2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Fastighetsavdelningen

Adress
Stockholms stad; Fastighetsavdelningen
Fastighetskontoret

Jobbnummer
1722672

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Fastighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Fastighetsavdelningen: