Kundförvaltare
Strålfors Svenska AB / Företagsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strålfors Svenska AB i Nacka,
Solna,
Stockholm,
Göteborg,
Ljungby eller i
hela Sverige Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen omsätter 3,8 miljarder SEK och har verksamhet i 7 länder med 2100 anställda. Strålfors är helägd dotterkoncern till Posten AB.
Affärsenheten Payment erbjuder betalprodukter som placeras i kassorna för insamling och behandling av betaltransaktioner för kontokort, e-presentkort och bonuskort. Vi erbjuder även betalprodukter för e-handel över Internet. Dessutom administrerar vi för våra kunders räkning en e-presentkortsreskontra. Gemensamt för samtliga våra betalprodukter är att de handskas med våra kunders betalningar och är helt IT-baserade. Våra kunder finns främst inom handeln med bas i något skandinaviskt land och flera bedriver verksamhet i Norden.
Som Kundförvaltare inom avdelningen Payment Förvaltning, kommer Du i huvudsak att arbeta med förvaltning av Payments större kunder och även med anslutning av nya kunder.
Förvaltning av kunder innebär bland annat att ta emot och följa upp kundönskemål, planera aktiviteter och delta i dialog med kunder om utökad funktionalitet i våra produkter. Arbetet kan också omfatta samordning av aktiviteter som utförs på olika leveransenheter på Strålfors.
Du ansvarar för
kundförvaltning av några av Payments större kunder, framförallt kunder som använder vårt lojalitetssystem för kundklubbar
att vara "spindeln i nätet" för kunden mot övriga avdelningar inom Strålfors
att koordinera anslutningen av nya betaltransaktionskunder
ekonomisk uppföljning av drift och tilläggsbeställningar för de kunder du ansvarar för
I din roll
rapporterar du till Förvaltningschefen, Birgitta Kullenberg
Vi vänder oss till dig som har
gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller IT
några års yrkeserfarenhet
en hög servicekänsla, som kan ta hand om våra kunder och inte "släpper taget" förrän en uppgift är löst
erfarenhet från IT-området som t.ex. att ta fram lösningsförslag, projektledning, utveckling, test
goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, samt gärna ytterligare något skandinaviskt språk
Det är extra meriterande om Du har tidigare erfarenhet av t ex kundsupport, kunskaper om kundklubbar och betaltjänster.
Som person är du
proaktiv, engagerad och kan bidra till att skapa öppenhet och förtroende
utåtriktad, kan samarbeta och tycker om att ingå i en gemenskap
flexibel och anpassningsbar till förändringar i arbetsformer och prioriteringar
noggrann, strukturerad och kan arbeta mål- och resultatinriktat
Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.
Din placeringsort
är Nacka Strand
Anställningsform
är tillsvidareanställning på heltid
Önskar du ytterligare information
är du välkommen att kontakta Birgitta Kullenberg,
birgitta.kullenberg@stralfors.seVälkommen med din ansökan
senast 13 januari 2008 via Strålfors hemsida
www.stralfors.se/hrPubliceringsdatum2007-12-17Anställningstyp/arbetstiderHeltid
ErsättningMånadslön
FöretagStrålfors Svenska AB
13191 Stockholm
Mer information på
http://www.stralfors.com Jobbnummer 78692
Observera att sista ansökningsdag har passerat.