Kundfokuserad Teknisk Support till Exeri
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2020-12-22Om tjänstenVill du vara med att skapa en äkta digitalisering av dagens elnät via den senaste tekniken? Vill du arbeta på ett företag som kännetecknas av teamkänsla, samarbete och arbetsglädje?
Som Kundfokuserad Teknisk Support på Exeri kommer du att ansvara för att våra kundsystem fungerar som de ska och att kunderna får bästa möjliga hjälp med eventuella fel och åtgärder. Detta gör du i första hand remote via våra system, men även direkt mot våra kunder via telefon, mail och video. Du övervakar driften, och sköter underhåll som ingår i vårt åtagande mot kund. I rollen ingår även viss testning, som är en stor del i att skaffa kunskaper om systemet och dess delar för att kunna uppfylla ovanstående. Dessutom gör du nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten. Du kommer ingå i ett team som kännetecknas av arbetsglädje, trivsel och samarbete där utbyte av erfarenheter mellan varandra är en viktig del i vardagen.
I din roll som Teknisk Support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Övervaka driften och sköta underhåll som ingår i Exeris åtagande mot kund
• Implementera uppdateringar
• Ansvara för vår sida av installation och implementation av nya system
• Hantera och ansvara för att problem åtgärdas och felrättningar rullas ut
Tjänsten som Teknisk support är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Placeringsort Luleå.
Om dig
Vi söker dig som vill vara med på Exeris fortsatta framgång och genom den digitalisera dagens elnät. Som person brinner du för att göra kunderna nöjda och se till att de får bästa möjliga leverans. Du tycker om att bygga och underhålla relationer med våra kunder. Vi ser också att du har en god förmåga att återkoppla till kunden på ett pedagogiskt sätt och presentera lösningar på hur kunden kan lösa sina problem.
Du besitter en stor teknisk kunskap, vilket innebär att du bör kunna läsa, förstå och granska kod, även om det inte är din huvuduppgift att skriva den. Din kompetens ger dig förmågan att sätta dig in i tekniskt komplicerade system med många variabler, och se utmaningen i att hitta de problem som har eller kan uppstå och lösa dem självständigt eller tillsammans med dina kollegor.
Vi tror att du har en högskoleingenjörsutbildning eller däröver, gärna inriktad mot IT eller programmering och minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet. Du besitter en stark allmän teknisk förståelse och motiveras av att lösa kunders utmaningar inom elnät. Att kommunicera flytande genom tal och skrift inom både svenska och engelska är ett krav. Starkt meriterande om du även har en förståelse för radiokommunikation, dess möjligheter och begränsningar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Exeri
Elnätet har fungerat på samma sätt i över 100 år. Till skillnad från Internet består elnätet bara av sammantvinnade metallvajrar-helt utan inbyggd intelligens. Om ett fel uppstår har nätägarna väldigt begränsade möjligheter att lokalisera det. Exeri har utvecklat ett unikt system, Smart Grid Surveillance för att upptäcka och lokalisera fel och störningar på luftburna elnät mer effektivt. Det ger en ökad kvalitet och stora kostnadsbesparingar då problemen kan åtgärdas snabbare.
Exeri grundades 2009 av tre tidigare Ericsson-anställda med lång erfarenhet av sensornät, nätverksövervakning, militära ledningssystem, säkerhet och kommunikationssystem. Idag är Exeri mer än tio anställda med ett större antal konsulter. Vårt mål är att etablera oss internationellt inom Smart Grid och vara den ledande leverantören inom övervaknings- och beslutsstödssystem för elnät.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Anna Roslin via 073 684 77 48
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Teknisk support, Exeri, Energi, Telekom, Adecco,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-33596".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5502474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.