Kundexpert / Kundservicemedarbetare / kundtjänst till Carglass®

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-03-07

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Carglass® har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Carglass® en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Carglass® har verksamhet i mer än 30 länder och över 27 000 anställda. Sedan april 2002 ägs Carglass® till 100 % av Belron och ingår därmed i världens största bilglaskoncern. I hjärtat av allt dem gör är deras åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Dem vill göra skillnad för kunder genom att lösa deras problem med verklig omsorg. Trots attBland Carglass® vuxit och idag är över 240 anställda finns en familjär känsla familjekänslan kvar i företaget. Foch för att trivas hos dem är du en person som värdesätter deras grundläggande värderingar;r, omtänksam, genuin, driven och samarbetsvillig. Carglass® är stolta över att deras duktiga medarbetare har olika bakgrund, ålder, kön och nationalitet! Men kanske viktigast av allt erbjuder de ett roligt jobb med härliga kollegor och en stark gemenskap!


Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundexpert arbetar du mot Carglass® svenska marknad och ansvarar för att hantera och koordinera inkommande ärenden via telefon. Ärenden via mail och chatt kan även förekomma på sikt. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i Carglass® affärssystem. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och innefattas av olika typer av försäkringsärenden såväl som skadeanmälningar. Du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Även viss merförsäljning ingår i tjänsten, där du arbetar med att informera kunderna om bra lösningar kopplat till deras ärende.

Initialt erbjuds du en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du tillhör ett nytt uppstartat kundcenter om 5-6 personer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet från liknande kundservicerelaterad roll, gärna med inslag av att arbeta med telefon som verktyg
• Tekniskt intresse samt goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

I rollen som kundexpert hos Carglass® är de personliga egenskaperna av största vikt. Vi ser att du som söker är en "do'er" och vågar ta för dig. Därtill är du en person som har ett positivt mindset och alltid sätter kunden först. Service är av största vikt för Carglass och deras kunder och vi ser att du alltid har ambitionen att göra det lilla extra för kunderna. Slutligen har du en god struktur i ditt arbete och arbetar noggrant i dina ärenden och sköter en god dokumentation i systemen.

Övrig information:

Start: 21 mars
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundexpert, kund, telefoni, Kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, svenska, engelska, Helsingborg, Malmö lund, Carglass®

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6408048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: