Kunddrivna pensionshandläggare Karlstad

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Karlstad
2020-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kunddrivna pensionshandläggare Karlstad" (publicerad 2020-10-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Karlstad, Botkyrka, Gävle, Stockholm, Växjö eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 340 miljarder kronor till 2,2 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,3 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 400 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Produktionsavdelningen har sedan våren 2019 utökat sin verksamhet i Karlstad med ett nytt produktionsområde (PO Garp) där det huvudsakliga ansvarsområdet är att räkna om och besluta i ärenden som rör garantipension. Inom PO Garp arbetar dryga 80 medarbetare.

Vi söker nu fler medarbetare till PO Garp som trivs med att arbeta i en uppgifts- och processorienterad verksamhet där vi anpassar oss till de krav och utmaningar som påverkar vårt uppdrag. Vi är snabba på att ställa om oss efter verksamhetens behov. Du tar ett starkt medarbetaransvar och har förmågan att själv identifiera och lösa utmaningar inom verksamheten. Du analyserar uppgiften och koncentrerar dig på att nå resultat som medför kundnytta.



Som pensionshandläggare kommer du att möta kunder i telefon samt handlägga, utreda och fatta beslut i enskilda pensionsärenden. I mötet med kund kommer du att göra allting ifrån att svara på frågor kopplade till kundens specifika ärende och informera om kundens beslut. I arbetet ingår också kontakt med andra myndigheter, både i Sverige och utomlands. Som pensionshandläggare ansvarar du för att göra en saklig och rättssäker bedömning i varje enskilt ärende.

Publiceringsdatum
2020-01-10

Erfarenhet och utbildning
Du har lämpligen arbetat med handläggning av myndighetsbeslut tidigare och är van vid att följa och tillämpa regelverk. Du har erfarenhet av arbete med kunden i fokus, t ex genom telefon eller personligt möte. Det är en fördel om du är van vid att arbeta självständigt och lösningsfokuserat med gemensamt uppsatta mål. Du är driven och uthållig och ger inte upp vid motgångar. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska, vi ser gärna att du har kunskaper även i andra EU-språk. Du har en relevant akademisk utbildning.

Dina egenskaper
Du är en god lagspelare som är trygg i att arbeta självständigt och lösningsinriktat. Jobbet ställer krav på att du är noggrann, strukturerad, analytisk och tar ett stort ansvar i ditt eget arbete och gärna lyfter olika frågor i gruppen som bidrar till den kollektiva (gemensamma) förmågan och insatsen. En förutsättning för att trivas hos oss är att du vill verka i en organisation i ständig utveckling, att du är nytänkande och gillar ett föränderligt arbetssätt som ger mycket glädje och motivation tillsammans med dina kollegor. Du motiveras av att arbeta flexibelt och kreativt och tycker att det är inspirerande. Du är en person som uppskattar kundmötet och strävar efter ett serviceinriktat förhållningssätt och ett gott bemötande.

Vid urvalet kommer vi att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tjänsterna är tidsbegränsade tom 31 augusti med snarast möjliga tillträde. Placeringsort är Karlstad.

Webbaserat test, som mäter några av de förmågor och kompetenser som vi bedömer som viktiga i rollen som pensionshandläggare, kommer att ingå i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 16 januari.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

För mer information:
För mer information är du välkommen att kontakta:

Gruppchef Samanta Pudic Sandi, telefon: 010-454 30 19, epost: samanta.pudic.sandi@pensionsmyndigheten.se

Gruppchef Lena Persson Sligman, telefon: 010-454 31 58, epost: lena.persson.sligman@pensionsmyndigheten.se

Fackliga representanter:
Saco: Anna-Karin Åhrman Cortelius, telefon 010-454 39 14
ST: Rickard Rundgren, telefon 010-454 31 15

Välkommen med din ansökan senast 16 januari 2020. Märk din ansökan med PSL 2020-01.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Visstid 2020-02-03 - 2020-08-31

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "dnr: PSL 2020-1".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Pensionsmyndigheten (org.nr 202100-6255)

Jobbnummer
5035578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: