Kundchef Hogia Small Office

Hogia Small Office AB / Ekonomichefsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Small Office AB i Stenungsund

Hogia Small Office AB ingår i Hogiagruppen och erbjuder småföretagare lättanvända, effektiva och flexibla lösningar för bokföring, fakturering, lön och kassa.

Våra lösningar hjälper småföretagaren att fokusera på utveckling av sin verksamhet istället för att lägga tid på krånglig administration. Vi utvecklar, säljer och erbjuder kundstöd för våra system och har idag kunder i hela Sverige. På Hogia tror vi på individens engagemang och vilja att ta ansvar och erbjuder därför stora möjligheter till personlig utveckling, för rätt person finns det goda möjligheter att avancera inom Hogiagruppen.

Vi erbjuder
I den här tjänsten har du möjlighet att forma och utveckla ett proaktivt kundvårdsprogram. Just nu utvecklar vi en helt ny molnbaserad produktserie och du kommer att ges möjlighet att vara med från början och skapa rutiner gällande kundservice, kundforum och användarguider. Som kundchef är du övergripande ansvarig för vår kundservice och för att utveckla våra befintliga kunder. I detta arbete ingår att säkerställa att kunderna nyttjar våra lösningar på bästa sätt för deras verksamhet och samtidigt vara lyhörd för hur nya lösningar kan effektivisera deras arbete. Som kundchef utvecklar du vårt kundvårdsprogram och du arbetar proaktivt med en löpande dialog med våra befintliga kunder via kundevent, telefon och nyhetsbrev. Du arbetar även i nära samarbete med vår försäljningsavdelning och arbetar aktivt för att vår kundservice utvecklas till en säljande organisation. I tillägg har vi ett flertal samarbetspartners både externt och internt. I kundchefsrollen ingår både personalansvar och ett ekonomiskt ansvar. Du har en supportchef som rapporterar till dig och själv rapporterar du direkt till bolagschefen.

Är du vår nya kollega?
För att lyckas i rollen krävs ett stort hjärta för kundrelationen men du måste samtidigt kunna sätta tydliga gränser och på ett diplomatiskt sätt stå för beslut. Ditt driv, din förmåga att vända problem till möjlighet för att nå resultat och din vilja att utveckla både kunder och din egen verksamhet kommer att vara avgörande för din framgång i denna tjänst.

Du har troligtvis ett allmänt teknikintresse och har en ständig vilja att lära dig nytt. Du kommer även ha nytta av att vara strukturerad och använda din analytiska förmåga. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig obehindrat såväl muntligt som skriftligt på svenska. Hogia är en organisation i ständig utveckling och du behöver ha lätt för att anpassa dig till förändringar och trivs i en prestigelös miljö där du med kort varsel kan behöva omprioritera dagens agenda. Du har troligen en eftergymnasial utbildning, gärna inom sälj och/eller marknad och har tidigare erfarenhet från något serviceyrke och/eller försäljning i en personalledande roll. Har du kännedom om Hogias system och erfarenhet av småföretagande är det meriterande. 

Att arbeta hos oss
Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

Om Hogiagruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se .

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-01-20

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Cedervall, rekryterare 0303-666 16

Företag
Hogia Small Office AB

Adress
Hogia Small Office AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
2625858

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Small Office AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Small Office AB: