Kundcenterteamledare

Västsvensk Tidningsdistribution / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västsvensk Tidningsdistribution i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Befattningen syfte och innehåll:
Att leda och utveckla medarbetare i VTD kundcenter. Hantering av prenumerationer och privatannonser gentemot Göteborgs-Postens kunder. Vara en del av VTD:s kundcenter där du tar emot reklamationer och frågor vid distributionsstörningar via telefon och mail. Ansvara för att uppfylla de mål som finns på avdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda och stödja medarbetare på kundcentret
Hålla i utvecklingssamtal
Behjälplig i rehabfrågor
Delegerat arbetsmiljöansvar
Hantering av Göteborgs-Postens prenumerationsärenden
Försäljning av Göteborgs-Postens privatannonser
Reklamationsmottagning för ett flertal tidningar via telefon och mail

Publiceringsdatum
2009-04-01

Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
Eftergymnasial utbildning önskvärd
Kompetens:
Ledaregenskaper. Erfarenhet från att coacha medarbetare på ett call-center samt säljerfarenhet. Ha god organisationsförmåga. Det är viktigt att du har grundläggande IT- kunskaper.

Dina personliga egenskaper
Serviceinriktad med kunden som fokus. Att kunna behandla alla människor lika är ett krav då du är företagets ansikte utåt. Du är kommunikativ både i tal och skrift, engagerad, lyhörd, social och tycker om att samarbeta med människor Som person är du positiv med god pedagogisk förmåga och du ser lösningar istället för problem. Du är en naturlig lagledare som tycker om att utveckla dina medarbetare. I ditt sätt mot kunden är du professionell då det är viktigt att du inte låter dig provoceras vid svårhanterliga samtal.
Information
Kontakter - Samarbeten - Mötesforum
Tätt samarbete med kundcenterchefen samt övriga teamledare och medarbetare på kundcentret. Du rapporterar till kundcenterchefen. Du ansvarar för att hålla i och delta i de möten som förekommer på din avdelning.
Ansvar/omfång:
Att vara lyhörd för kundens ärende samt att vidta nödvändiga åtgärder. Ansvara för att vara en lagledare och en del av verksamheten på kundcentret.
Arbetsförhållanden:
Arbetstiden är förlagd 07-18 på vardagar med vissa inslag av helgtjänstöring.
Kontakt vid frågor:
Frågor om tjänsten kan mailas till: rekrytering@vtd.se
Facklig företrädare för Unionen: Christine Ek 031-625536
Omfattning
100 %

Tillträde
20090901

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan via vår hemsida www.vtd.se

Företag
Västsvensk Tidningsdistribution

Adress
Västsvensk Tidningsdistribution
40502 GÖTEBORG

Kontorsadress
Polhemsplatsen 5

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-625500

Jobbnummer
427872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västsvensk Tidningsdistribution

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västsvensk Tidningsdistribution: