Kundcenterspecialist

Gävle Hamn AB / Butikssäljarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle Hamn AB i Gävle

De flesta av oss kommer dagligen i kontakt med varor som har kommit in via någon av Sveriges 52 allmänna hamnar. Juicen, möblerna, bensinen, kläderna, flygbränslet, parfymen, bilarna - ja, listan kan göras lång. Ca 95 % av det vi använder kommer in eller skeppas ut via en hamn.

Gävle Hamn AB är idag en av Sveriges 10 största hamnar. Vi är ca 100 medarbetare som tillsammans arbetar med att erbjuda näringslivet effektiva och långsiktigt hållbara transport- och logistik-lösningar. I de dagliga arbetsuppgifterna ingår allt från att lossa och lasta båtar till att utveckla och underhålla hamnområdets infrastruktur. Vi hyr även ut mark och magasin till flera företag som finns och verkar i regionen. Bolaget omsätter cirka 250 miljoner kronor per år och är kommunägt. De närmaste åren investeras det för cirka 1 miljard kronor i nya terminaler etc.

Publiceringsdatum
2014-04-09

Arbetsuppgifter
I augusti 2013 startade vi ett kundcenter för att kunna leverera tjänster med ännu bättre kvalitet och effektivitet till våra kunder samt skapa möjligheter för ett utökat utbud. Kundcentret fungerar som en kanal in för alla hamnens intressenter där operativa och administrativa frågor länkas samman. Vårt team består nu av sju personer, och kundcentret fortsätter att växa. Vi söker därför ytterligare en kundcenterspecialist som vill vara med och bidra till utvecklingen av Gävle Hamn.

Som Kundcenterspecialist hanterar du dagliga kontakter med mäklare/speditörer/myndigheter/varuägare och andra av hamnens intressenter. Du fungerar som en länk till den operativa verksamheten. Dina arbetsuppgifter omfattar att styra och planera det mesta som rör ett fartygsanlöp så som kaj, last, kran och magasinsplanering. I arbetsuppgifterna ingår även att ta emot beställningar och administrera bogserbåtsuppdrag samt hantering av fartygsrelaterat avfall. Prioritering av kunduppdrag, beräkna och offerera kostnader för fartygslossning/lastning och kundrapportering ingår också i uppdraget. Du arbetar med viss dokumentation, exempelvis tull och frakthandlingshantering för de olika uppdragen. Förutom personliga möten med hamnens intressenter och fartygsbesättningar sker kommunikationen i ett antal olika kanaler t.ex. telefoni, mail och webchat.

Kvalifikationer
Tjänsten som Kundcenterspecialist innebär många kundkontakter där kunden är i fokus. Vi söker därför dig som är serviceinriktad och har en god planeringsförmåga. Arbetet kommer ställa krav på att du kan arbeta självständigt men även att du fungerar bra i grupp. För att kunna möta de spännande utmaningar som tjänsten ställer är det en förutsättning att du har ett flexibelt tankesätt, en positiv inställning till problemlösning och att du är stresstålig.

Vi söker dig som har längre shippingerfarenhet framförallt från landsidan. Du har en högskoleutbildning, gärna inom logistikområdet, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du måste också ha goda kunskaper inom dokumentation och tullhantering för sjötransporterat gods. Erfarenhet av att arbeta administrativt och vana av eget kundansvar är ett krav. Då tjänsten kräver att du ska kunna utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, särskilt inom branschterminologin, är goda kunskaper i båda språken ett krav. Då tjänsten även kräver delaktighet i utveckling och framtagandet av nya, effektiviserande och servicehöjande IT-relaterade systemlösningar ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av den typen av projekt. B-körkort är ett krav.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid samt viss beredskap. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-20
För att kvalitetssäkra rekryterings-processen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande tar vi endast emot ansökningar online via länk
i annonsen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Ange följande referens när du ansöker: A387617
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Håkan Bergström, Marknadschef hakan.bergstrom@gavlehamn.se

Facklig kontakt
Sandra Jonsson, Unionen 026-17 88 50

Företag
Gävle Hamn AB

Adress
Gävle Hamn AB
Fredriksskans
80647 Gävle

Jobbnummer
1835848

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle Hamn AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle Hamn AB: