Kundcenterhandläggare
Lidingö Kommun / Kundservicejobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö Kommun i Lidingö Lidingö stads kundcenter fick fina resultat i servicemätningar från SKR. Servicemätningen är en nulägesmätning som visar hur invånarna upplever kommunens bemötande, tydlighet och enkelhet via telefon eller e-post. Vill du vara en del av vårt fina team, ha roligt på jobbet och leverera kundservice i högsta klass? Vi söker nu två nya kundcenterhandläggare och kollegor.
Vi tillhör stadsledningskontoret som är en av våra sex förvaltningar i Lidingö stad. Hos oss arbetar cirka 120 medarbetare. Vi fungerar som bron mellan politik, förvaltning och stadens olika verksamheter. Dagligen hjälper vi våra kollegor med råd, stöd och service inom hr, ekonomi, upphandling, kommunikation, registratur, juridik och it. Här samlas stor kompetens och många yrkeskategorier vilket ger en dynamisk arbetsmiljömed mycket utbyte och lärande.
Publiceringsdatum2024-08-22ArbetsuppgifterEn handläggare till Svarsgrupp för omsorg- och socialförvaltningen och lärande och kulturförvaltningen:
Som kundcenterhandläggare i den här gruppen har du din hemvist i den svarsgrupp som tar emot frågor och mejl/ärenden kopplat till omsorg och socialförvaltningen. Det är många frågor om hemtjänst, färdtjänst, riksfärdtjänst, avgifter, faderskap, försörjning och övriga omsorgsfrågor och handläggning av ärenden på förvaltningen. I ditt ansvar ingår det att lära dig göra färdtjänstutredningar, riksfärdtjänst samt enkla faderskapsutredningar. Du kommer också att handlägga ärenden som rör lärande och kulturförvaltningen. Där är det många frågor om skola, förskola, köplatser, skolval, taxor med mera.
En handläggare till Svarsgrupp för tekniska förvaltningen och miljö- och stadsbyggnadskontoret:
Som kundcenterhandläggare i den här gruppen har du din hemvist i den svarsgrupp som tar emot frågor och mejl/ärenden kopplat till tekniska förvaltningens ansvarsområde. Det rör Lidingös yttre miljö och kan handla om gator, park och natur, snö, sand, belysning, avfall och mycket mer. Du kommer också vid behov att hantera ärenden kopplat till miljö- och stadsbyggnadskontorets ansvarsområde. Det handlar mycket om bygglovsrelaterade frågor, plan och exploatering samt att lämna ut allmän handling på begäran (ritningar, kartor med mer) men även om frågor kring miljö och näringsliv.
Dina arbetsuppgifter består generellt i att arbeta schemalagt med att svara på alla inkommande samtal från medborgare och där målet är att i första kontakt kunna lämna information och lösa så många frågor och ärenden som möjligt. Dator och telefon är dina arbetsverktyg. En viktig arbetsuppgift är att kommunicera och samarbeta med kollegorna på förvaltningen. Det ingår även en del administrativa arbetsuppgifter inom området samt användning av Office och flera olika verksamhetssystem.
KvalifikationerFör tjänsten som kundcenterhandläggare letar vi efter dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst med stor vana av telefon och dator som främsta arbetsverktyg. Det är en fördel om du tidigare har arbetat i kommunal sektor med liknande arbetsuppgifter. För dessa tjänster behöver du ha en lämplig avslutad gymnasial utbildning och om du dessutom har vidareutbildning eller tidigare erfarenheter kopplade till de specifika verksamhetsområdena är det meriterande.
Tjänsten kräver mycket god:
• vana vid att möta kunder i telefon
• datorvana
• kunskaper i användandet av olika arbetsverktyg som Officepaketet, ärendehanteringssystem och gärna journalsystem
• att du effektivt kan söka/hitta information på webben internt och externt.
Du ska kunna möta människor både i telefon och i verkliga livet samt vara van att hantera människor med olika behov. Det är av största vikt att du brinner för kundrelaterade frågor, att du är lösningsfokuserad och flexibel och att du vill ge bästa möjliga service och bemötande till de som tar kontakt med oss. Arbetet i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Vi arbetar utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. De ger oss vägledning i hur vi vill uppfattas och agera för att ge god service och det bästa stödet till Lidingöborna.
ÖVRIGT
Staden tillämpar individuell lönesättning. Intervjuer kommer att ske löpande. Tillträde enligt överenskommelse och provanställning kan komma att tillämpas.
I tjänsten ingår ett kvällspass var femte vecka till klockan 18:00. Vi erbjuder möjlighet till arbete på distans upp till 2 dagar i veckan efter upplärningsperioden.
Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans.
Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024 C205481".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lidingö kommun (org.nr 212000-0191)
Arbetsplats Lidingö Stad, Stadsledningskontoret
Kontakt Chef kundcenter
Birgitta Berglund
birgitta.berglund@lidingo.se 08-731 34 75 Jobbnummer 8855660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.