Kundcenterchef

Jerrie / Ekonomichefsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie i Härryda, Mölndal, Göteborg, Kungälv, Borås eller i hela Sverige

Jerrie erbjuder rekrytering inom flera områden: Ekonomi, Sälj & Marknad, HR, IT och Inköp & Logistik. Vi är specialister på rekrytering av specialister. På Jerrie tror vi på kraften i samarbete och därför jobbar våra rekryteringskonsulter alltid i team. Hos oss får du inte bara en rekryteringskonsult, du får ett helt team som är specialiserat på ett yrkesområde. Som kandidat eller kund har du dessutom alltid en och samma kontaktperson genom hela processen.

På Miljonlotteriet har man en härlig laganda, det är ett glatt och engagerat gäng med bra stämning och en arbetsplats där många väljer att stanna länge. Nu finns möjligheten att bli ansvarig över deras kundcenter i rollen som Kundcenterchef.

Som Kundcenterchef (KCC) planerar, leder och samordnar du verksamheten inom Miljonlotteriets kundcenter som idag består av tjugo medarbetare. Du följer upp och utvärderar verksamheten mot uppsatta mål, budget och resultat samt vidtar eller föreslår åtgärder vid avvikelser. Som KCC har du även personalansvar för kundcentrets personal, bedömer medarbetarnas arbetsinsatser och rekryterar medarbetare. I rollen ingår även att utreda organisations- och arbetsformer samt resurskrav och utbildningsbehov. Du tar beslut om åtgärder och du svarar för organisations- och arbetsformer samt personalutveckling i nära samarbete med Miljonlotteriets försäljningschef. Vidare ansvarar du för att uppsatta mål gällande servicegrad uppfylls och för att Miljonlotteriet når uppsatta mål gällande kundlojalitet. KCC ansvarar även för en kostnadsbudget satt av företagsledningen och rapporterar till försäljningschefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Planera och drifta Miljonlotteriets kundcenter
• Leda och fördela arbetsuppgifter inom kundcenter
• Driva och utveckla Miljonlotteriets kundcenter med vision att bli Sveriges bästa kundcenter
• Utveckla kundcentermedarbetarna genom coachning och utvecklingssamtal
• Effektivisera och förenkla verksamheten
• Rekrytera personal vid behov
• Ingå i försäljningsledningen
• Vid behov driva interna projekt

Vi söker dig som är trygg i att driva ett kundcenter på både en operativ och strategisk nivå. Du har ett affärstänk och intresse för att utvärdera och följa upp verksamheten. I kombination med detta trivs du mycket bra med att utveckla dina medarbetare och se till att ni tillsammans jobbar mot era uppsatta mål. Vi tror att du har bäst förutsättningar att ta dig an rollen om du har:

• Flera års erfarenhet av motsvarande befattning inklusive personal- och budgetansvar.
• Säljerfarenhet med dokumenterat goda resultat
• Förmåga att analysera, tolka och förklara komplex kunddata.
• Förmågan att kunna omvandla kundanalys och slutsats till aktiviteter för att skapa affärsnytta
• Affärsmannaskap
• Erfarenhet av organisations- och arbetsformer samt personalutveckling
• Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.

Utöver detta så lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper för den här rollen. Vi ser att du har god förmåga att samarbeta internt med såväl medarbetarna på kundcenter som övriga kollegor inom de andra avdelningarna. Du är förtroendeingivande och har ett positivt inflytande som bidrar till att medarbetare känner en stolthet i företagets erbjudande till sina kunder. Du har ett prestigelöst sätt, är framåtsträvande och trivs med att arbeta i en förändringsbenägen miljö. Du är trygg i dig själv och i att ta egna beslut.

Låter det som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 21 januari men med fördel så snart som möjligt då vi går igenom urvalet löpande. I denna rekrytering samarbetar Miljonlotteriet med Jerrie, har du frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se eller 0763-03 41 00.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-01-04

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie

Adress
Jerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3884824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie: