Kundcenterassistent till Gävle Hamn

Gävle Hamn AB / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle Hamn AB i Gävle

De flesta av oss kommer dagligen i kontakt med varor som har kommit in via någon av Sveriges 52 allmänna hamnar. Juicen, möblerna, bensinen, kläderna, flygbränslet, parfymen, bilarna - ja, listan kan göras lång. Ca 95 % av det vi använder kommer in eller skeppas ut via en hamn.

Gävle Hamn AB är idag en av Sveriges 10 största hamnar. Vi är cirka 100 medarbetare som tillsammans arbetar med att erbjuda näringslivet effektiva och långsiktigt hållbara transport- och logistiklösningar. I de dagliga arbetsuppgifterna ingår allt från att lossa och lasta båtar till att utveckla och underhålla hamnområdets infrastruktur. Vi hyr även ut mark och magasin till flera företag som finns och verkar i regionen.

Kundcenters verksamhetsuppdrag innebär att leverera tjänster med hög kvalitet och effektivitet till Gävle Hamns kunder, samt skapa möjligheter för ett utökat utbud. Kundcentret fungerar som en kanal in för hamnens alla intressenter, där operativa och administrativa frågor länkas samman. Vårt team består idag av sju medarbetare, och kundcentret fortsätter att växa.

Vi söker nu en kundcenterassistent som vill vara med och bidra till fortsatt utveckling av Gävle Hamns kundcenter. Tjänsten avser ett vikariat till och med 31 augusti 2015, med eventuell möjlighet till fortsatt förlängning.

Publiceringsdatum
2014-11-27

Arbetsuppgifter
Som Kundcenterassistent hanterar du dagliga kontakter med hamnens olika kunder och intressenter, där du fungerar som en länk till den operativa verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av ansvar för kundcentrats fakturering, vilket innebär att säkerställa att kunderna erhåller korrekta fakturor i rätt tid samt att fakturorna betalas i tid.

Andra förekommande arbetsuppgifter inom ramen för uppdraget innebär prioritering av kunduppdrag, kundsupport och kundrapportering, trafikplanering samt viss leverans- och terminalplanering. Du arbetar även med bokningsmottagning och viss dokumentation, exempelvis frakthandlingshantering för de olika uppdragen.

Förutom personliga möten, vid till exempel in- och utpassering till området, sker kommunikationen i ett antal olika kanaler, så som via telefoni, mail och webchat.

Arbetstiden är schemalagd med, förmiddags- och eftermiddagspass. Viss beredskap kan förekomma i tjänsten.

Kvalifikationer
Du har 3-årig högskoleutbildning inom ekonomiområdet, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med fakturahantering och kundkontakter. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet från logistik, sjöfart, väg, järnvägstransporter eller liknande. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav.

Tjänsten som Kundcenterassistent innebär många kundkontakter där kunden är i fokus. Vi söker därför dig som är serviceinriktad och har en god planeringsförmåga. Arbetet kommer att ställa krav på att du både kan arbeta i grupp och självständigt. För att kunna möta de spännande utmaningar som tjänsten innebär är det en förutsättning att du har ett flexibelt tankesätt, en positiv inställning till problemlösning och att du är stresstålig.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Urval kommer att ske löpande

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryterings-processen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande tar vi endast emot ansökningar online via länk
i annonsen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Vikariat som löper till och med 31 augusti 2015. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-21
Ange följande referens när du ansöker: A435139
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sami Engstrand, Kundcenterchef 070-167 52 90 sami.engstrand@gavlehamn.se
Elin Eklund, HR-konsult 026-17 81 79 elin.eklund@gavle.se

Facklig kontakt
Sandra Jonsson, Unionen 026-17 88 50

Företag
Gävle Hamn AB

Adress
Gävle Hamn AB
Fredriksskans
80647 Gävle

Kontorsadress
Fredriksskans 80647 Gävle

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2082258

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle Hamn AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle Hamn AB: