Kundansvarig utbildare / Customer Success Specialist

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-02-16

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NE.

Om företaget
NE Nationalencyklopedin är ett av Sveriges mest ansedda kunskapsföretag och erbjuder digitala kunskapstjänster till en majoritet av Sveriges skolor, universitet samt bibliotek, såväl små som stora företag, public service, myndigheter och annan offentlig verksamhet. De arbetar också med digitala läromedel, från lågstadiet till gymnasiet.
Kulturen är pragmatisk, prestigelös och de älskar feedback för att utvecklas. Här jobbar människor med mycket energi och höga krav på kvalitet och trovärdighet. Det balanserar de med upptäckarlust och modet att våga ta risker för att fortsätta ligga i topp och skapa en briljant produkt. De tror på styrkan hos sina anställda och strävar alla efter att utveckla NE. Och sig själva.
På NE ses mångfald bland personalen som en superkraft och en förutsättning för deras utveckling framåt! De gillar olika och strävar efter en jämn fördelning på sin arbetsplats.
NE Nationalencyklopedin har en stolt historia och en lika spännande framtid.


Dina arbetsuppgifter
Som Kundansvarig utbildare har du ett helhetsansvar för omkring 70 till 100 kunder. Dina kunder är generellt sett olika skolor i Västra Götaland, Halland och Småland. Med din pedagogiska förmåga ser du till att dina kunder har vad de behöver för att komma i gång med NE:s tjänster och du ansvarar för att de har tillgång till konton för samtliga elever och lärare. Därtill ansvarar du för utbildning och onboarding där du utbildar lärare i användningen av NE:s tjänster. Efter genomförda utbildningar ansvarar du för uppföljning av användningen och genomför insatser utifrån kundens behov. Utifrån det har du löpande dialog med dina kunder såväl genom telefon, mejl och digitala möten. Till din hjälp för uppföljning analyserar du kundernas användning genom statistikprogram. Utbildningar sker primärt genom digitala möten men det förekommer även utbildningar på plats på de olika skolorna.
Ett par gånger per termin genomför du även centrala utbildningar och öppna webbinarium där samtliga lärare i Sverige kan deltaga.
Du ingår i ett team bestående av sju kollegor i Customer Success-organisationen och har även mycket kontakt med övriga avdelningar så som sälj, marknad och redaktionen.

Du tillhör huvudkontoret i Malmö med möjlighet att arbeta hemifrån.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års erfarenhet av en service- och kundorienterad roll, gärna erfarenhet av en utbildande och rådgivande roll
• Pedagogisk utbildning anses meriterande
• Kunskaper i Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl skrift
• B-körkort då det förekommer resor i tjänsten
För att lyckas i rollen som Kundansvarig utbildare är du en person som får energi av att träffa nya människor och trivs med att ha många kontaktytor. Därtill är du duktig på att bygga genomtänkta och långsiktiga relationer. Du har ett stort intresse för att på ett pedagogiskt sätt hjälpa kunden utifrån behov och sätter alltid kunden i fokus med syfte att leverera lösningar. Som person tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och utförandet av dessa. Vi tror även att du bidrar med idéer och nya perspektiv med intresse för att testa på nya tillvägagångssätt.

Övrig information:

Start: Maj
Plats: Primärt Västra Götaland med möjlighet att även utgå från Halland, Småland, Skåne
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundansvarig utbildare, utbildning, utbildare, lärare, customer success, kunder, pedagogik, kundnöjdhet, NE, nationalencyklopedin, Göteborg, Halmstad, Jönköping, Ängelholm, Lund, Malmö, heltid, rekrytering, jobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Ellinor Lindqvist
ellinor.lindqvist@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6351534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: