Kundansvarig säljare / Utesäljare

Bravura / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.


Publiceringsdatum
2019-01-18

Företaget
Nationalencyklopedin (NE) är ett tillväxtföretag som strävar efter att utveckla den bästa tjänsten för lärande på en global marknad samt förenkla vardagen för de som utbildar vår nästa generation. Det svenska kunskapsföretaget utvecklar och erbjuder webbaserade kunskapstjänster. Bland NE:s kunder finns majoriteten av Sveriges skolor och universitet samt bibliotek, företag, myndigheter och privatpersoner. NE har som mål att förändra branschen och vill göra det med pålitligt innehåll samt teknik som inspirerar och skapar resultat för deras användare. Vill du läsa mer, gå in på www.ne.se.

NE letar nu efter en kundansvarig säljare inom affärsområdet Skola, vilket erbjuder digitala kunskapstjänster och läromedel för Sveriges grund- och gymnasieskolor.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundansvarig säljare representerar du NE gentemot kunder, främst grund- och gymnasieskolor samt kommuner. Med utgångspunkt i Göteborg ansvarar du för nykundsbearbetning av potentiella beställare samt befintliga kunder i västra Sverige. Rollen som säljare är en självständig roll där du själv planerar din arbetsdag och ansvarar för hela säljcykeln. Stor vikt läggs vid din förmåga att bygga långsiktiga relationer med lärare, rektorer och kontaktpersoner på kommuner. Du läser kontinuerligt av och analyserar vem som fattar besluten och kan väga in kvaliteten och kundvärde i leveranserna. Du informerar om och rekommenderar produkter samt hjälper nya kunder med introduktion i NE:s digitala tjänster. Du ansvarar för din egen budget och avtalsförfrågningar på läromedel.

På NE arbetar du tillsammans med andra som har höga krav på kvalitet och trovärdighet men som även vågar ta risker för att fortsätta ligga i topp och skapa en bra produkt. Du ingår i ett säljteam om 6 personer, vilket präglas av energi, nyfikenhet och optimism. Tillsammans strävar ni efter att utveckla NE och skapa en arbetsplats där människor inspireras att prestera sitt bästa.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning är meriterande
• Erfarenhet av uppsökande försäljning via telefon/kundbesök
• Erfarenhet av arbete som lärare eller liknande roll inom skolvärlden är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort B

Du som söker har en stark tävlingsinstinkt där du sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att nå dem. Din drivkraft ligger i möjligheten att utvecklas där du trivs med att arbeta nära affären. Vidare tar du egna initiativ till att utöka ditt nätverk av potentiella och befintliga kunder och bygger på ett genomtänkt sätt relationer. Du är nyfiken på NE:s produkter och strävar efter att hjälpa dina kunder på ett lösningsorienterat sätt. I rollen som säljare arbetar du strukturerat och är mån om att arbeta tills resultat är uppnådda.

Övrig information:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, där du anställs direkt hos NE. Bravura och NE:s önskemål är att alla frågor, samtal och mail kring tjänsten och rekryteringsprocessen processen går till Bravura.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Grundlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <ahref='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundansvarig säljare, NE, Nationalencyklopedin, skola, högskola, lärare, utbildning, läromedel, kunskap, kunskapsföretag, grundskola, service, utesälj, sälj, försäljning, fältsäljare, Göteborg, heltid, rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Käll johanna.kall@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4562883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: