Kundansvarig personlig assistans
Assistans För Dig I Sverige AB / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistans För Dig I Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Assistans för Dig är ett serviceföretag för personer som är berättigade till personlig assistans. Verksamheten kännetecknas av kvalitet, tillgänglighet, personligt bemötande och ett stort engagemang. Vi på Assistans för Dig arbetar ständigt för att kunna ge våra kunder den bästa assistansen. Vi har en bred kunskapsbas inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor och arbetar effektivt och med hög tillgänglighet för våra kunders och anställdas trygghet.
Assistans för Dig är ett serviceföretag för personer som är berättigade till personlig assistans enligt LSS. Företagets ledord är kvalitet, tillgänglighet, personligt bemötande och ett stort engagemang. Verksamheten är rikstäckande och bedrivs från våra kontor i Stockholm, Lund, Göteborg, Sundsvall, Karlstad, Umeå och Linköping. Assistans för Dig är ett kunskapsföretag, tillväxten är stark och vi söker därför en ny Kundansvarig till vårt kontor i Göteborg! Välkommen till ett ungt och modernt företag i ständig utveckling!
Rollen som Kundansvarig innebär två huvudsakliga funktioner. Dels den som ansvarig utförare av personlig assistans för kunden, dels den som arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll är svår men också spännande och utmanande.
Du har bland annat ett intranät, en akutbemanningsfunktion och en löneadministration till din hjälp för att hålla rätt kvalitet i dina omkring 20 assistansuppdrag. Assistans för Digs ambition är helt enkelt att ge dig som Kundansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.
Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten kommer innefatta:
• Kontakt med dina kunder kring samordning av assistansen
• Rekrytering, schemaläggning och arbetsledning av personliga assistenter
• Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
• Kontakt med kommuner, Försäkringskassan och andra myndigheter mm
Vi söker dig som är driven, empatisk och engagerad. Du har en relevant teoretisk bakgrund som exempelvis socionom, beteendevetare eller personalvetare. För kunskapsbreddens skull ser vi gärna att du har någon relevant kompetens som vi inte redan har. Det är en stor fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och att du känner till relevant lagstiftning. Närmare 100 av våra kunder är barn och många, både vuxna och barn, har autism, så har du erfarenhet av dessa grupper är det ett plus.
Tjänsten är heltid, företrädesvis kontorstid mån-fre och tillträde sker efter överenskommelse. Tiderna är vanligtvis 08:30-17:00, men en flexibilitet från din sida önskas, då våra kunder inte alltid kan ses/samtala på dessa tider. Inrikesresor kan förekomma i arbetet. B-körkort krävs.
Har du det som krävs för att bli Kundansvarig hos Assistans för Dig? Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som Kundansvarig utgör en av nyckelspelarna på företaget. Eftersom företaget är ungt och växer snabbt, finns en stor möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi söker dig som har något extra och erbjuder löneutveckling relaterad till prestation.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering
Publiceringsdatum2015-10-07ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFranz Myrman, Verksamhetschef 08 572 366 04
FöretagAssistans för Dig i Sverige AB
AdressAssistans för Dig i Sverige AB
Box 240 69
10450 Stockholm
KontorsadressBox 240 69 10450 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2468037
Observera att sista ansökningsdag har passerat.