Kundansvarig med SCM ansvar till Hillebrand

Clevry Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-02-17

Om företaget
Hillebrand är ett globalt speditions- och logistikbolag som i över 175 år transporterat vin. Idag spänner sig Hillebrands unika nätverk över 90 länder och har strategiskt placerade kontor i samtliga vinproducerande områden i världen. Företagets fokus är att leverera sina kunders produkter på ett säkert, snabbt och omsorgsfullt sätt. De hanterar logistiken och transporten för alla typer av kvantiteter av vin, allt från enstaka flaskor till stora mängder, från alla ursprung till alla destinationer. De vill göra logistiken enkel för sina kunder. Deras vision är att bli ledande globalt när det kommer till transport av vin, sprit, öl och andra produkter som kräver extra varsamhet. Hillebrands kunder värderar deras omsorgsfulla hantering av produkterna, deras pålitliga och effektiva lösningar samt deras kundfokuserade, lätta och vänliga sätt att hålla dialogen.

Din roll

Vi söker just nu en kundansvarig med SCM ansvar med start omgående. Tjänsten är på heltid och tillsvidare och börjar med 6 månaders provanställning.

I rollen kommer du att ha daglig kontakt med kunder och genomför kundvårdande möten och proaktiva aktiviteter som syftar till att kunden ska känna sig nöjd med den service de köper av Hillebrand Gori Sweden.

Som kundansvarig hos Hillebrand Gori har du ett samordningsansvar för de funktioner som utför och stödjer tjänsten till dina kunder, så att kunden får en god totalservice från Hillebrand Gori Sweden.

Du ansvarar för att förutsättningarna i avtalet följs och för den taktiska/operativa relationen med dina kunder samt för administration och uppföljning av kundens hela flöde från inköpsorder lagd hos producent till mottaget gods hos slutmottagare.

Rollen innebär många spännande kontaktvägar och diskussioner bl.a. med kundvårdande möten. Här blir du en nyckelspelare för organisationen vad gäller kundsamarbeten.

Arbetsuppgifter och ansvarsområde

• Kundservice, administration, demandplanning och inköpsorderplanering.

• Administrativt stöd till kunden i alla frågeställningar som rör deras tjänst

• Du samarbetar och stöttar vid behov även övriga team inom kundserviceorganisationen

• Lagerstyrning där du säkerställer rätt tillgänglighet efter prognos.

• Analys av nyckeltal och servicenivåer

Profil
Vi ser att du har gymnasium- eller KY-utbildning inom kundservice, transport eller logistik eller praktisk motsvarande arbetserfarenhet. Du har en god datorvana speciellt i Officepaketet, och då främst Excel. Du kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på både svenska och engelska.

Det är viktigt att du har stort kundfokus och förmågan att se till våra kunders behov då vi vill erbjuda bästa möjliga lösningar utifrån kundernas behov. Då arbetsuppgifterna är varierande och det är viktigt att det faller dig naturligt att stötta kollegor vid hög belastning. Du är energisk och vill alltid leverera en genomgående hög servicenivå med det lilla extra och det är bekvämt för dig att ha kundansvar. Du har förmågan att göra prioriteringar, har ett praktiskt sinnelag och räds inte det okända.

Det är även meriterande om du tidigare har arbetat med demand planning och har kännedom om vin- och spritbranschen samt produktions och lagerprocesser inom logistikbranschen.

Övrig information
I den här rekryteringen samarbetar Hillebrand med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Har du frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Ioannidou på telefonnummer +46 70 462 93 20 eller Sofia.Ioannidou@Clevry.com.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Ioannidou på telefonnummer +46704629320 eller Sofia.ioannidou@Clevry.com.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Kontakt
Sofia Ioannidou
sofia.ioannidou@clevry.com
+46704629320

Jobbnummer
7460588

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clevry Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clevry Sweden AB: