Kundansvarig med inköpsansvar till Plåt och Laserteknik i Trollh

Experis Finance / Säljarjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Stenungsund, Färgelanda eller i hela Sverige

Plåt & Laserteknik är ett bolag med säte i Trollhättan. Verksamheten baseras på laserskärning och lasersvetsning av plåt, ofta kombinerad med vidareförädling i form av bockning, mekanisk bearbetning, svetsning, ytbehandling mm.
Sedan över 30 år tillbaka är företaget bland de ledande leverantörerna inom laserbearbetning. Kunderna återfinns främst i Västsverige. Företaget är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001/TS 16949 och miljöcertifierat enligt ISO 14001. De har ambitionen att vara en trygg leverantör och samarbetspartner som eftersträvar att erbjuda en växande andel av kundernas produktförädling.
Huvudägare är Prototal Industrier AB tillsammans med delar av ledningsgruppen i Trollhättan. Man har ett 10-tal anställda och en maskinpark som erbjuder tillväxtmöjligheter. Ägarkretsen har uttalade ambitioner att se en rejäl tillväxt i bolagets omsättning.

Publiceringsdatum
2012-05-16

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Kundansvarig på Plåt & Laserteknik blir ditt huvudansvar att underhålla och vidareutveckla befintliga kunder och bearbeta potentiella nya kunder på marknaden. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.

Som kundansvarig har du även att ta emot löpande ordrar och omsätta dessa till de tekniska underlag som produktionen kräver. Du kommer här i kontakt med bl.a. affärssystemet Monitor och tekniska system för att ta hand om ritningsunderlag.
I offertarbetet ska nya produkter tekniskt bedömas om de kan tillverkas. Produkten ska sedan prissättas med stöd av olika mjukvaror. I många fall ingår externa tjänster som då upphandlas. Offerter ska sammanställas och följas upp, ibland i samverkan med övrig ledningspersonal.
Utöver Kundansvarig enligt ovan har du även ansvar för företagets inköp. Här tecknar du långsiktiga avtal på återkommande produkter och tjänster, men är även ansvarig för att ta hem det materiel som löpande krävs för hela företagets verksamhet

Vem är du?
Du har flera års erfarenhet av försäljning och kundrelationer, är van att arbeta självständigt under ansvar och är professionell i rollen som förhandlare.
Vi söker dig som har tekniskt gymnasium alternativt teknisk högskoleutbildning. Du har ett intresse för teknik och det är en fördel om du har en bakgrund inom mekanisk industri.

Du har erfarenhet från diverse olika IT-system och har lätt för att sätta dig in i nya system då du kommer att arbeta med ett flertal olika mjukvaror. Du är en nätverkare och har god förmåga att skapa kontakter och bygga relationer. Du är ansvarsfull och det är viktigt för dig att nå resultat.

Du kommer in i en liten och dynamisk organisation och måste utan prestige vara beredd att hugga in på de sysslor som dyker upp.

Kontaktperson för detta jobb
Skicka din ansökan via ansökningslänken nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sandström-Johansson 0520-485836 eller Malin Persson 031-617270. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast dock senast den 30 maj.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Persson, 031-617270

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1245520

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: