Kundansvarig inom personlig assistans - Malmö

Särnmark Assistans AB / Sjukvårdschefsjobb / Malmö
2022-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundansvarig inom personlig assistans - Malmö" (publicerad 2023-02-02) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Malmö, Lomma, Lund, Kävlinge, Trelleborg eller i hela Sverige

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi har Sveriges nöjdaste kunder i vår bransch för sjunde året i rad. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte "ett bättre liv" till våra kunder.



Som kundansvarig på Särnmark har du stor möjlighet att tillsammans med övriga kollegor forma en framgångsrik organisation. Kundansvarig i Malmö skall arbeta aktivt för att samverka med externa samarbetspartners och myndigheter som hänför sig till kunden och personalen samt verka för samverkan i- och mellan avdelningarna. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete.

I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för ett antal assistanskunder och deras personliga assistenter där man agerar som "spindeln i nätet". En kundansvarig arbetar tillsamman med kunden för att utforma den personliga assistans utifrån kundens önskemål och gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för processen vid avslutande av anställning, ansvara för assistenternas arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi mm.

I det dagliga arbetet råder en kundansvarig både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Kundansvarigs arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att hantera arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkesroll. Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Ansvaret för bemanning och schemaläggning utgör en stor del av arbetet. Kundansvarig håller även i personalmöten, har medarbetarsamtal och bedömer utbildningsbehov för de personliga assistenterna.

I tjänsten ingår administration. Särnmark är skyldig att löpande dokumentera sin verksamhet. Vi ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen, liksom uppgiften som arbetsgivare för de personliga assistenterna.

Vem är du

Vi söker dig som har adekvat utbildning och arbetslivserfarenhet av rollen som kundansvarig inom personlig assistans eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet inom aktuellt rättsområde och är insatt i LSS-lagstiftningen. Körkort är ett krav.

Genom ett coachande ledarskap arbetar du operativ och praktiskt för att få allt kring kundens assistans att fungera. Du har god förmåga att arbeta med flera olika saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, att ta beslut och att skapa resultat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du rätt person för att tillsammans med kunden leda de personliga assistenterna i deras arbete.

Det är en fördel om du behärskar flera språk i tal och skrift.

Publiceringsdatum
2022-02-02

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättningar. Lönesättning sker enligt överenskommelse.

Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.

Så ansöker du
Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med att söka om du är intresserad.

För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se. Titta gärna på filmen om Särnmark med våra ägare som du finner på hemsidans första sida.

Vi undanber oss vänligt med bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Särnmark Assistans AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Särnmark Assistans AB (org.nr 556506-3772), http://www.sarnmark.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Stefan Jangenheim, Driftchef
stefan.jangenheim@sarnmark.se
0850592011

Jobbnummer
6304942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans AB: