Kundansvarig inom Lokalnätsaffären
E.ON Elnät [SE] / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos E.ON Elnät [SE] i Upplands Väsby,
Nyköping,
Norrköping,
Örebro,
Nässjö eller i
hela Sverige Vi har bestämt oss. Nu skapar vi en bättre morgondag. För våra kunder, för oss själva, för vår planet. På E.ON arbetar vi för fullt med att förnya Sverige. Senast 2025 lovar vi att allt vi producerar och erbjuder kommer från 100 % förnybar eller återvunnen energi. Vi gör det enkelt att leva hållbart. Vi letar nu efter en Kundansvarig inom Lokalnätsaffären
Som Kundansvarig inom Lokalnätsaffären ansvarar du för att driva och sälja nya större anslutningsaffärer (kunder på mellanspänningsnätet), projekt, underhåll, driftavtal, förändringar osv , med fokus på kund, affärmässighet och hög leveranssäkerhet. Sammantaget bidrar du till E.ONs övergripande mål om ett hållbart samhälle med nöjda kunder och medarbetare. En viktig del som kundansvarig är att skapa goda relationer internt inom E.ON och med goda ledaregenskaper driva på projekten internt för att säkerställa leverans av affärerna med kunden i fokus. Du förväntas även identifiera kundbehov som inspel till utvecklingen av vår framtida produktportfölj.
Tjänsten som Kundansvarig är en viktig del i den förändringsresa E.ON för närvarande genomgår. Du kommer vara med och bidra till en kulturförändring inom organisationen, och påverka vägen framåt mot en mer kundorienterad och affärsdriven organisation.
Du ingår i gruppen Kund & Nät inom avdelningen Lokalnätsaffärer Nord. Gruppen består av 15 personer.
För tjänsten som Kundansvarig, letar vi efter dig med för tjänsten relevant akademisk utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha minst fem års erfarenhet av teknisk försäljning och kundrelationer, gärna inom energibranschen.
För att lyckas i rollen bör du ha goda egenskaper i att lyssna in och sätta dig in i kundens situation för att säkerställa att du förstår kundens affär och behov.
Vidare är du en nätverksbyggare för att både internt och externt bygga upp värdefulla nätverk som hjälper dig att öka försäljningen, leverera affärerna enligt uppsatta mål samt identifiera nya kundbehov.
Rollen är baserad i Stockholm med regelbundna resor till kunder och E.ON Elnäts etableringar i hela Sverige.
"Vi sätter kunderna först, vi samarbetar, vi är innovativa och arbetar med ständiga förbättringar, vi når framgång tillsammans och vi agerar ansvarsfullt med ett öppet sinne."
Känner du att du passar in på beskrivningen ovan och vill bli vår nya kollega? I sådana fall välkomnar vi din ansökan! Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då löpande urval kan förekomma.
För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef,
Gustav Diebitsch, +46 705 282210
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Sofia Gustavsson, Unionen, +46 703 066065
Johan Persson, Akademikerna, +46 706244064
Mattias Andolfsson, Ledarna, +46 709 669029
Varaktighet, arbetstid
Contract: regular. Fulltime Regular
Publiceringsdatum2017-07-04Ersättningmonthly
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-07
Ange följande referens när du ansöker: 79482
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTommy Vati
Rekrytering.support@eon.se +46 730344270
FöretagE.ON Elnät [SE]
AdressE.ON Elnät [SE]
Street t.b.d.
19461 Upplands Väsby
KontorsadressAddressLine t.b.d.
Jobbnummer 3590339
Observera att sista ansökningsdag har passerat.