Kundansvarig inom geografisk information, Gävle
Lantmäteriet, Geodata / Kundservicejobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Geodata i Gävle,
Stockholm,
Jönköping,
Vänersborg,
Karlskrona eller i
hela Sverige Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
För att hus, broar och vägar ska kunna byggas behövs kunskap om Sveriges geografi och fastigheter. Genom att kartlägga verkligheten och tillhandahålla aktuell information om landets topografi och infrastruktur bidrar du därför till grunden för ett hållbart och fungerande samhälle.
Publiceringsdatum2022-04-04ArbetsuppgifterInom funktionen finns två supportområden vilket innebär att du arbetar både som kundansvarig och koordinator. Du är Lantmäteriets ansikte utåt och ansvarar för dialogen med våra kunder. Som kundansvarig ger du svar på frågor om produktinnehåll och användning, hanterar beställningar och offerter. I koordinatorsrollen ingår att analysera inkomna felrapporter och koordinera dessa vidare till interna kompetensgrupper. Du förväntas bidra i arbetet med ständiga förbättringar som leder till verksamhetens utveckling.
KvalifikationerVi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta i en supportorganisation. Du är van att arbeta kundnära, är serviceinriktad och har lätt för att sätta dig in i kundens perspektiv. Du som söker har yrkeshögskola inom samhällsbyggnad alternativt gymnasieexamen.
Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska. Eftersom arbetet bedrivs via e-post och telefon är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Du är önskvärt om du sedan tidigare har
• varit i kontakt med Lantmäteriets kartprodukter
• kunskap om eller förståelse för geografiska informationssystem och hur det används
• inblick i insamlingsprocessen för geografisk information eller i arbetet med felrapporter
• inblick i och intresse för frågor av teknisk karaktär då supportfrågorna allt mer handlar om att stödja kunden kring tjänstegränssnitt för våra visnings-, nedladdnings- och direktåtkomsttjänster.
Vi tror att du har ett öga för detaljer utan att ge avkall på helhetsperspektivet och du tycker om att arbeta med frågor som driver verksamheten framåt.
För att trivas i rollen som kundansvarig hos oss behöver du kunna arbeta självständigt liksom tillsammans med andra. Du har en förmåga att anpassa dig till förändringar och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är strukturerad, samarbetsorienterad och bidrar med trivsel till vårt härliga gäng.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLantmäteriet, Geodata
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C82293-2022-19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lantmäteriet (org.nr 202100-4888)
Arbetsplats Lantmäteriet, Geodata
Kontakt Funktionschef Kundsupport och leverans
Suzana Velevska Skarin
026-63 33 41 Jobbnummer 6502972
Observera att sista ansökningsdag har passerat.