Kundansvarig för partners inom Tandvård, Kundcenter

Försäkringskassan / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 091687-2010
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan satsar för framtiden. En ny tjänst inrättas, Kundansvarig för våra partners inom tandvården med placering centralt på Kundcenters stab i Stockholm.
Vi söker dig som är engagerad och vill göra verklig skillnad för våra kunder inom tandvården. Du är analytisk, van att arbeta med komplexa kund- och kommunikationsfrågor, tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Arbetet innefattar samarbete med andra delar av organisationen och samarbetspartners ofta övergripande och du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du har också lätt att fokusera på rätt saker, anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du har gärna kunskap om hur tandvårdens administration och relationer mot bland annat Försäkringskassan.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som kundansvarig har du direkt under chefen för verksamhetsområdet ett samlat ansvar för Försäkringskassans kundengagemang mot tandvården. Du förväntas på ett proaktivt sätt driva kundengagemanget inom försäkringsområdet framåt på ett effektivt och professionellt sätt samtidigt som du
• säkerställer att våra partners känner att de är viktiga för oss, att vi lyssnar på dem och ger dem den information de behöver för att de ska kunna fokusera på det som är viktigast för dem - deras egna kunder.
• samordnar kontakter internt inom Försäkringskassan och återkopplar till våra partners representanter inom tandvården.
• initierar och medverkar i olika samverkansformer
• följer upp kundernas utnyttjande av Försäkringskassans tjänster
• fångar impulser till förbättringar och är drivande i kvalitets- och verksamhetsutvecklingen
Du rapporterar direkt till verksamhetsområdets chef och ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområdet.
Formell kompetens
Du som söker har högskoleexamen gärna med kommunikations-, samhälls- eller juridisk inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Du har gedigen kunskap om olika kommunikationsformer, dess lämplighet i olika sammanhang samt hur dessa på bästa sätt samverkar.
Kompetensprofil
Du är en strukturerad, drivande, framtidsorienterad, mål- och resultatinriktad ledare med gott omdöme och personlig mognad och har
• stor kunskap om och genuint intresse för samhällsfrågor
• god ledarskapsförmåga med gedigen erfarenhet av strategiskt ledarskap gärna i förändring
• gedigen strategisk- och kundorienterad förmåga, gott omdöme, kan se till helheten och trivs med att utveckla verksamheten
• lätt för att samarbeta, kommunicera och bidra till att skapa professionella relationer
• god förmåga att arbeta mot uppsatta mål samt är lojal med fattade beslut.

Publiceringsdatum
2011-02-07

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placering i Stockholm.
Mer information
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta chefen för verksamhetsområde kundcenter Elisabeth Hultengren 010-1169071 eller 070-3052770. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR specialist Hans Åkerlund, tfn 010-116 7969 eller 070-3225124.
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Elisabeth Ringsgård 010- 119 23 92, för Saco Peter Tyrhandske 010-119 50 29 eller 070-548 99 90 och för Seko Ebrima Dibba, tfn 010-116 9101.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning och uppgift om referenser märkt med diarienummer 091687-2010 senast den 13 mars 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
844193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: