Kundansvarig fastighetsförvaltare till Hammarö kommun

Hammarö Kommun, Serviceförvaltningen / Fastighetsskötarjobb / Hammarö
2022-08-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundansvarig fastighetsförvaltare till Hammarö kommun" (publicerad 2023-03-06) ⬅️


Visa alla fastighetsskötarjobb i Hammarö, Karlstad, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hammarö Kommun, Serviceförvaltningen i Hammarö

Vill du bli en del i vår växande framtidskommun?

Hammarö växer och är en attraktiv boendekommun. Det ställer krav på oss som jobbar här, något som återspeglas i vårt sätt att jobba och det finns en tydlig framåtanda. Kommunen har drygt 16 000 invånare, är 54 kvadratkilometer stor och huvudorten är Skoghall.

Vi är bra på mycket! Här väntar vi inte på att framtiden ska komma, vi är där och skapar den varje dag! Vi ser medarbetarna som vår viktigaste resurs. Med en gemensam värdegrund och medarbetarpolicy är arbetsglädjen hos oss stor och våra medarbetare tycker att de har ett meningsfullt och viktigt arbete.

Serviceförvaltningens medarbetare ger våra Hammaröbor och våra kommunala verksamheter den bästa servicen varje dag. Inom serviceförvaltningens ansvar ligger att ansvara för en trygg och vacker miljö, sköta kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som kost & lokalvård samt ansvar för alla kommunens större investeringsprojekt. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.




Publiceringsdatum
2022-08-09

Arbetsuppgifter
Nu finns möjligheten att få jobba med oss på fastighetsenheten på Hammarö!

Enheten består av 18 personer och vi har hand om kommunens fastighetsbestånd som består av skolor, förskolor, idrottsanläggningar, kontor och vårdboenden. Totalt förvaltar vi ca. 130 000 kvadratmeter.

Som kundansvarig fastighetsförvaltare hos oss på fastighetsenheten kommer du med stort kundfokus ta hand om våra hyresgästers olika lokalbehov och lokaler. Du ansvar för att konkretisera behoven, sammanställa behovsbeskrivningar samt skapa en bra relation och dialog med kunden. Långsiktiga beslut gällande lokalerna är en del av arbetet samtidigt som du hanterar dagliga kundfrågor med stor ödmjukhet. En viktig del av ditt uppdrag är även att bidra till utvecklingen av fastighetsenhetens arbetssätt.

Tjänsten innefattar att du håller i arbetet gällande framtagandet av objektsbudgetar, underhållsplaner för ditt bestånd samt att du även projektleder genomförandet av de planerade underhållsåtgärderna. Till din hjälp att utveckla och förädla kommunens fastighetsbestånd har du såväl interna som externa resurser. I de fall det krävs en om-, ny- eller tillbyggnad kommer du exempelvis att lämna över underlag till vår interna projektenhet för genomförande.

Du rapporterar till fastighetschefen och ingår i fastighetsenhetens ledningsgrupp. Du arbetar gemensamt med fastighetschef, övriga kundansvariga fastighetsförvaltare, driftledare och medarbetare för att enheten ska leverera resultat både på kort och lång sikt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en fastighetsekonomisk utbildning på högskolenivå eller annan utbildning eller yrkeserfarenhet från bygg och fastighetsbranschen som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.

Det är meriterande med kunskaper inom:
• Byggteknik
• Hyresjuridik
• Energi- och miljö
• IT-baserade förvaltningssystem
• Förhandling
• Projektledning

Som person är du kommunikativ, flexibel och tillmötesgående. Du är van vid att arbeta metodiskt och strukturerat och kan prioritera bland arbetsuppgifter i enlighet med verksamhetens mål och fatta snabba beslut. Dessutom är du bra på att samarbeta samt tänka lösningsfokuserat.

B-körkort samt att du är bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift är ett krav. Vi kommer även lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hammarö kommun, Serviceförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "20220116SE".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hammarö kommun (org.nr 212000-1793)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Hammarö kommun, Serviceförvaltningen

Kontakt
Fastighetschef
Fredrik Jarälv
fredrik.jaralv@hammaro.se
054-515258

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Hammarö Kommun, Serviceförvaltningen
Senaste upphandlingen: Stadsarkitekt

Jobbnummer
6870913

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hammarö Kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hammarö Kommun, Serviceförvaltningen: