Kundansvarig ekonom/assistent till Riksbyggen i Visby
Riksbyggen / Företagsekonomjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksbyggen i Gotland,
Västervik,
Oskarshamn,
Borgholm,
Nyköping eller i
hela Sverige Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar attraktiva boendemiljöer i nyproduktion. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare, med bostadsrättsföreningar och kommersiella och offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare som arbetar mot samma mål - att vara ledande i utveckling, produktion och förvaltning av rummen som du bor och arbetar i. Med vår kooperativa värdegrund är Riksbyggen en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Här får du ett jobb med rum för hela livet!
Marknadsområde Gotland ingår i fastighetsförvaltningsregion Öst. Marknadsområdet omsätter ca 20 miljoner kronor och har ca 18 medarbetare. Vi växer och satsar framåt! Vi behöver därför en Kundansvarig ekonom/assistent.
I rollen som Kundansvarig ekonom/assistent i Riksbyggen kommer du att vara en av dem som arbetar nära våra kunder. Arbetet är omväxlande och socialt. Du kommer att arbeta självständigt och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. I tjänsten ingår att sitta som Riksbyggens representant/ledamot i ett antal styrelser vilket innebär att en del av arbetet sker under kvällstid.
Vad ska du göra?
Som kundansvarig ekonom/assistent kommer Du, tillsammans med övriga kundansvariga, att ingå i det kundteam som fullföljer uppdraget mot kunderna.
I tjänsten ingår arbetsuppgifter med inriktning på ekonomisk förvaltning t ex:
Ekonomi: Bokslut, budget och prognos samt likviditetsplaceringar och lånehantering.
Assistent: Boende- och styrelsekontakter, ansvara för kundernas nyckelhantering, posthantering, kallelser, protokoll och fakturahantering.
Vem är du?
Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och som har förmåga att se och möta våra kunders behov - du vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog, både internt och externt. Samtidigt är du en drivande och tydlig person som vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Vi sätter stor vikt vid att kunden upplever oss som professionella. Du är en flexibel person som gärna har många bollar i luften och uppskattar att inneha visst samordningsansvar.
Vi ser att du har lämplig utbildning på lägst gymnasienivå med inriktning mot ekonomi eller kvalificerad administration samt är van vid självständigt arbete. Du är en erfaren administratör och har mycket god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift.
Tjänsten är en heltidstjänst.
Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil.
Din ansökan skickar du till oss via
www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär senast den 15 december 2011.
Publiceringsdatum2011-11-24Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer Ekdahl, Marknadsområdeschef, 0498-20 59 51
FöretagRiksbyggen
AdressRiksbyggen
10618 Stockholm
Jobbnummer 1089516
Observera att sista ansökningsdag har passerat.