Kundansvarig
Region Stockholm / Kundservicejobb / Stockholm
2024-12-11
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter cirka 1,4 miljarder kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad.
Har du lång erfarenhet av att arbeta inom vården i olika befattningar? Är du en relationsskapare som är van att hålla möten? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Som kundansvarig hos MediCarrier får du ett meningsfullt och utvecklande arbete inom samhällsnyttan.
I denna roll ansvarar du för att bygga och upprätthålla starka affärsrelationer med våra nyckelkunder, de stora sjukhusen. Du kommer att agera som MediCarriers representant, säkerställa affärsstrategier och vara en eskalationspunkt mellan kund och MediCarrier.
Du har en senior produkt- och kundförståelse och fungerar som andra linjens support och bollplank internt. Rollen som Kundansvarig ingår i kundtjänstavdelningen och man rapporterar till kundtjänstchef. Inom funktionen kundansvarig är det två personer som delar på uppdraget idag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Säkerställa kommunikationen mellan kund och MediCarrier, både genom att proaktivt sprida information åt båda håll samt reaktivt fånga upp problem och utmaningar.
• Vara proaktiv genom att hålla koll på händelser inom vården och kommunicera dessa vidare till MediCarrier. Det handlar både om cykliska aktiviteter och att blicka framåt för att fånga upp framtida utmaningar och behov.
• Identifiera och lyfta fram områden där det finns möjligheter för affärsutveckling.
• Initiera och driva förbättringar inom MediCarrier baserat på kundfeedback, med en kundcentrerad approach till förbättring och utveckling.
• Initiera och utveckla relationer med MediCarriers kunder.
• Sprida vidare kundförståelse och kundkännedom inom MediCarrier, baserat på egen erfarenhet samt inkommande feedback och kommunikation från kunder.
• Driva och delta i kundmöten och kunddialoger.
• Bidra till och driva hela verksamhetens utveckling.
• Samverka med övriga inom affärsområdet och inom MediCarrier.
• Samarbeta med Serviceförvaltningen i delar av upphandlingar av avtal, vilket innebär att vara på plats hos Serviceförvaltningen i vissa faser av upphandlingen.
Din bakgrund
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du ha:
• Erfarenhet inom vården i minst två år, gärna i flera olika roller och inom sjukvården i Region Stockholm.
• God kommunikationsförmåga på svenska.
• Erfarenhet av att hålla och organisera möten.
Det är meriterande om du har arbetat som sjuksköterska, samt om du har erfarenhet av arbete inom akutsjukvården. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att använda Office-paketet.
Publiceringsdatum2024-12-11Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen som kundansvarig behöver du vara serviceinriktad, ha ett professionellt bemötande och bidra till goda samarbeten både internt och externt. Du är tydlig i din kommunikation, och ditt arbete kännetecknas av ansvarstagande och fokus på kvalitet.
Du har förmågan att identifiera lösningar som bidrar till utveckling och förbättringar.
Arbetet kräver en målmedveten och strukturerad inställning, med fokus på att driva arbetet framåt. För att trivas i rollen tror vi att du har hög social förmåga, är relationsskapande och trivs med att ta direkta kontakter, både internt på MediCarrier och ut mot vården.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har både vilja och förmåga att leva upp till MediCarriers medarbetarskap: kompetens, öppenhet, pålitlighet och samverkan."
Anställningsvillkor
• Tillsvidareanställning med inledande provanställning
• Heltid, 100% med veckoarbetstid på 39:30 timmar.
• Förtroendearbetstid
• Start: Enligt överenskommelse
• Möjlighet till distansarbete
Om rekryteringsprocessen
I rekryteringsprocessen ingår följande delar:
• Bakgrundskontroll
• Säkerhetssamtal
• Referenstagning
Vi erbjuder dig
Som ny medarbetare hos oss får du ett omsorgsfullt utformat introduktionsprogram för att du ska få en förståelse för hela bolaget och Region Stockholm. I introduktionen ingår körutbildning. Som en hälsofrämjande arbetsplats erbjuder vi friskvårdsbidrag på 5000 kr och friskvårdstimme. Dessutom har du möjligheten att nyttja vårt företagsgym samt delta i andra hälsofrämjande aktiviteter. Vi erbjuder också Edenreds lunchförmånskort och subventionerade friskvårdsaktiviteter via Benify. Hälso- och sjukvården är en bransch i fokus, varuförsörjningsfrågan blir en allt viktigare angelägenhet och därmed har vi många spännande utmaningar och möjligheter framför oss. Då MediCarrier är ett bolag inom Region Stockholm arbetar vi utifrån regionens värdeord; samverkan, kompetens, pålitlighet och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. Många av våra medarbetare har mångkulturell bakgrund vilket berikar vår arbetsplatskultur.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/7703".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Stockholm (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats MediCarrier AB, Kundtjänst
Kontakt Sara Hansson
0725828760 Jobbnummer 9055746