Kundansvarig

Göteborgs kommun / Säljarjobb / Göteborg
2023-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundansvarig" (publicerad 2024-08-09) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

Publiceringsdatum
2023-01-27

Arbetsuppgifter
Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som vill vara med och digitalisera Göteborgs Stad med kundens bästa i fokus. Intraservice befinner sig på en förändringsresa där du som kundansvarig kommer att ha en central och viktig roll.

Som kundansvarig kommer du att arbeta i team med främst två kollegor som också är kundansvariga. På enheten finns även processledare för service level management (SLM), processledare för förvaltningens tjänstekatalog (service catalogue management) och en kundstrateg. Inom avdelningen finns även förvaltningens supportorganisation.

Fokusområden just nu är uppbyggnad av vår nya kundorganisation och utveckling av ny styrmodell för digitalisering och IT i Göteborgs Stad, där Intraservice är en av tre interna tjänsteleverantörer. Du kommer att vara delaktig i att skapa nya arbetssätt för att möta och följa upp kundbehov samt implementera en ny struktur för avtal och uppföljning, tillsammans med övriga kundansvariga på enheten.

I arbetet kommer du att samarbeta såväl inom avdelningen, som med nyckelfunktioner för de olika avdelningarna inom Intraservice och med våra kunder i staden. Intraservice nya kundenhet har ett brett och utåtriktat uppdrag, där vi verkar både internt och externt samt bidrar i arbetet med att tydlig beskriva och marknadsföra Intraservices tjänster och erbjudanden.

I rollen ingår bland annat att:
• inom sitt kundsegment ansvara för att teckna och följa upp övergripande överenskommelser och avtal mellan Intraservice som leverantör samt förvaltningar och bolag inom Göteborgs Stad
• ansvara för Intraservice kundrelationer på strategisk och taktisk nivå
• sätta rutiner och processer för hur vi internt arbetar effektivt med kundbemötande och kunddialog samt uppföljning av kundnöjdhet
• ansvara för att löpande bidra till att utveckla våra tjänster, utifrån kontinuerlig dialog med våra kunder
• driva vår kundresa och säkerställa att våra kunder får kvalificerad service och erbjuds tjänster utifrån deras specifika behov
• stärka och utveckla användningen av våra tjänster
• bygga nätverk för att på bästa möjliga sätt stödja kundens hela verksamhet.

Du kommer att anställas med befattningen utvecklingsledare.

Kvalifikationer
Du har i grunden en högskoleutbildning med en inriktning som vi bedömer relevant för rollen. Därtill har du erfarenhet av arbete på både strategisk och taktiskt nivå samt flerårig erfarenhet av att leda grupper/team och möten, vilket innebär att din ledarförmåga är god.

Du har erfarenhet av att kartlägga och förstå kundbehov samt omsätta dessa till konkreta erbjudanden och underlag för beslut. Därtill har du erfarenhet av att ta fram underlag, skriva rapporter och liknande. Din kommunikationsförmåga i det svenska språket är god, både i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har:
• arbetat i en organisation som levererar digitala tjänster
• erfarenhet av tjänsteutveckling
• kompetens inom nyttorealisering
• kompetens inom processledning
• erfarenhet av arbete som controller eller liknande.

För att lyckas i tjänsten behöver du trivas med att befinna dig i en utvecklingsfas där vi inte alltid har svar på alla frågor, utan bygger vägen tillsammans medan vi går. Du behöver också vara strukturerad, utifrån att du måste ha koll på många olika tjänster samtidigt och var i processen dessa befinner sig.

Vi söker dig som är drivande, kundorienterad och initiativkraftig. Du är lyhörd och skicklig på att samarbeta med andra. Du är kommunikativ och har förmåga att både förstå och förklara komplexa sammanhang på ett sätt som gör att andra förstår.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C122596".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Intraservice

Kontakt
Enhetschef
Mikael Tellefsen
mikael.tellefsen@intraservice.goteborg.se

Jobbnummer
7385323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: