Kundadministratör till Kundenheten i Stockholm

Statens Servicecenter / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-01-20

Om tjänsten
Nu söker vi vår nästa kollega som kan komplettera vårt team i rollen som kundadministratör. Vi som arbetar på Kundenheten i dagsläget är två kundadministratörer, sex kundansvariga och fyra verksamhetsspecialister. Då vi nu fått utökat ansvar behöver vi även stärka upp gruppen. Enheten ansvarar för myndighetens kunder, kundkommunikation och kundbeställningsprocessen och enheten är placerad under Kundmötesavdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som kundadministratör på Statens servicecenter är du högst delaktig i kundens positiva upplevelse och ansvarar för att arbeta och ge stöd inom kundadministrativa arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Arbeta med kundbeställningsprocessen och andra ärenden i Portalen
• Avlasta kundansvariga med diverse arbetsuppgifter
• Kundkommunikation
• Posthantering och administration

Utöver de administrativa arbetsuppgifterna förväntas du ha kunskap om Statens servicecenters tjänsteutbud i allmänhet och ha inblick i vår kundsamverkansmodell. Du kommer att vara länken mellan kunden och Statens servicecenter tjänsteförvaltningar när det kommer till att hantera och administrera avtal, uppdatera kundinformation och vårda kundrelationer.

Vi kan erbjuda:

• En liten enhet där vi jobbar tätt tillsammans och har en fin gemenskap och teamkänsla.
• En varierad och utvecklande roll där medarbetaren har ett högt förtroende då vi arbetar med tillitsbaserat ledarskap.
• Fina förmåner och har möjlighet att arbeta del av sin arbetstid hemifrån vid önskemål därom.
• Fint kontor vid Slussen.

Läs gärna mer om våra förmåner, du hittar dem här:

Arbeta hos oss - Statens servicecenter (statenssc.se)

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Yrkeshögskoleexamen inom administration alternativt försäljning
• Minst 2 års arbetserfarenhet av kundbemötande i form av exempelvis kundtjänst, kundsamordnare, kundrådgivare
• Minst 2 års arbetserfarenhet av administration

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att säkerställa kvalitet
• Att ge god service
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att anpassa dig till ändrade omständigheter
• Att bemöta andra utifrån deras behov
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Goda datorkunskaper

Övrig information
Anställningen är tillsvidare och heltid.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Startdatum snarast efter överenskommelse.
Placeringsort: Stockholm med möjlighet till distansarbete
Enstaka resor per år och då endast i samband med enhets/avdelningsmöten.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 3 februari 2023. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Charlotta Adriansson, Enhetschef
010-350 50 30

Jobbnummer
7364776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: