Kundadministratör
Statens servicecenter Östersund / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens servicecenter Östersund i Östersund Vi söker kundadministratör till avdelningen Lönerelaterade tjänster på Statens servicecenter
Avdelningen levererar lönerelaterade tjänster till drygt 50-tal myndigheter i statsförvaltningen, däribland Arbetsförmedlingen, Skatteverket och Försäkringskassan och består av sju enheter. Placeringsort blir Östersund där det idag finns två löneenheter och även en servicedeskenhet för lön.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Som kundadministratör arbetar du med dokumentation såsom överenskommelser, avgiftsförteckning, tjänstebeskrivningar och faktureringsrutiner. Du medverkar till att säkerställa en god service mot våra kunder enligt vår samverkansmodell och våra service level agreements (SLA). Kundadministratören har en samordnande roll och utgör ett stöd gentemot kundansvarig, leveransansvarig och chefer samt samarbetar med avdelningens controller. Du är kontaktyta mot övriga avdelningar såsom avdelningen för Ekonomirelaterade tjänster och Generaldirektörens stab. Du kommer också att stödja avdelningschefen för lön i administrativa uppgifter.
Arbetet innebär bl.a.
Samordna uppföljning av överenskommelser
Administration av överenskommelse- och service level agreement (SLA)-dokument och mötesprotokoll
Samordna och administrera information om våra kunder i vårt kundhanteringssystem
Ta fram statistik och rapporter
Samordna utskick till kund
Att delta i interna förbättrings- och utvecklingsaktiviteter inom området
Då tjänsten Kundadministratör är ny ges möjlighet att påverka dess utformning. Arbetet kan också innebära att själv vara leveranssamordnare för en eller flera kundmyndigheter.
Publiceringsdatum2016-02-19KvalifikationerVi söker dig som har:
Erfarenhet av kundadministration inom tjänstelevererande verksamhet
Vana av att administrera affärsdokument såsom avtal/överenskommelser och prislistor
Erfarenhet av att arbeta med kundhanteringssystem
Goda kunskaper i Microsoft Office
Dessutom är det meriterande om du har:
Relevant utbildning för området
Generell kompetens inom löneområdet
Erfarenhet av affärsarbete inom, mellan eller med statliga myndigheter
Vidare ska du ha förmåga:
Du är en ansvarstagande person som arbetar noggrant och effektivt
Du är strukturerad och kan skapa dig en överblick kring arbetet även om det innehåller mycket detaljfrågor
Du är serviceinriktad, har samarbetsförmåga och initiativkraft
Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 6 mars till
registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med Kundadministratör och Dnr 10110-2016/2511.
För mer information om Statens servicecenter besök
www.statenssc.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-06
Ange följande referens när du ansöker: 10110-2016/2511
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@statenssc.seKontaktHans Tynelius, Avdelningschef 010-4560123
Desirée Vängman, Enhetschef 010-4560153
Facklig kontaktAnnika Andersson, ST 010-4560057
Martina Sterner, Saco-S 010-4560086
Calle Hjelmerus, SEKO 026-656583
FöretagStatens servicecenter Östersund
AdressStatens servicecenter Östersund
FE 15
83251 Frösön
KontorsadressÖnesligan 11
Östersund
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-456000
Jobbnummer 2680303
Observera att sista ansökningsdag har passerat.