Kund-och personalansvarig

ACA Assistans & Livskvalitet / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Härryda
2012-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kund-och personalansvarig" (publicerad 2012-01-18) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ACA Assistans & Livskvalitet i Härryda, Göteborg, Alingsås, Dals-Ed, Sollefteå eller i hela Sverige

ACA Assistans & Livskvalitet utför och ansvarar för personlig assistans till personer med funktionshinder som har rätt till personlig assistans enl. LSS. Utifrån det beslut som kunden fått via LSS lagstiftningen, ser ACA till att kunden får en bra och trygg assistans. Detta för att kunden skall kunna leva ett så normalt liv som möjligt utifrån sina egna förutsättningar och lagens intentioner. Inom företagsledningen finns det personlig erfarenhet av personer med funktionshinder och personlig assistans.

ACA är ett seriöst assistansföretag som har tillstånd från Socialstyrelsen att bedriva personlig assistans. Företaget omsätter ca 30 Mkr och har cirka 130 anställda. Läs mer på www.aca.se

I samband med att ACA's antal kunder har utökats senaste tiden, vilket i sin tur resulterat i många fler anställda, så inrättar ACA Assistans & Livskvalitet en ny tjänst som

Kund - och personalansvarig

Du är en driftig, självgående person som kommer att arbeta i ett team av fyra - fem personer på kontoret. Du kommer att arbeta med kunder och kundernas personalgrupper. Hjälpa till med allt från att skriva arbetsbeskrivningar till ansökningar och överklagningar. Du kommer även att stötta både kunden/arbetsledaren i sin arbetsledarroll och assistenten i sin yrkesroll. I arbetsuppgifterna ingår även att lägga scheman, vara med på personalmöten och hålla i medarbetarsamtal med mera.
Att ha med arbetsmiljöaspekten i det dagliga arbetet och att medverka på våra utbildningar med den kompetens du har, ingår också i arbetet.

Du trivs i det lilla företaget där man arbetar brett, prestigelöst och varierat. Du rapporterar till ansvarig person och tillsammans med denna, skapar ni tid till utveckling av företaget och stabila och kompetenta personalgrupper. Dina insatser skall också bidra till kontinuitet och kvalitet.

Du är utbildad socionom eller har likvärdig utbildning och har kompetens av aktuell lagstiftning inom personlig assistansområdet. Du är säker på svenska i tal och skrift. För att klara bredden i tjänsten tror vi att du
arbetat med aktuell lagstiftning i minst 3 år. Du har stor vana att jobba med Word och Excel. Erfarenhet av funktionshinder och personlig assistans är en god merit.

Vi erbjuder en bred och självständig roll i ett engagerat företag med djup kompetens inom assistans till funktionshindrade. Rätt person kan växa hos oss och utvidga sitt engagemang inom flera områden med delaktighet i många uppgifter. Tjänstgöringsgrad 80-100 %.

Tycker du detta låter spännande? Skicka ansökan med brev och CV, märkt "Kund/personalansvarig" på ämnesraden till ACA på kontoret@aca.se

Publiceringsdatum
2012-01-12

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-01
För mer information, skicka dina frågor till anki@aca.se .
Ange följande referens när du ansöker: Kund-och personalansvarig
Ansökan kan skickas till e-postadress: kontoret@aca.se

Företag
ACA Assistans & Livskvalitet

Adress
ACA Assistans & Livskvalitet
Metallvägen 5
43533 Mölnlycke

Kontorsadress
Metallvägen 5
Mölnlycke

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-987330
Faxnummer: 031-880770

Jobbnummer
1126474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ACA Assistans & Livskvalitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ACA Assistans & Livskvalitet: