Kund- och säljsupport till Lundgrens Sverige AB

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av kundbemötande och administrativa uppgifter? Är du positiv och initiativtagande med förmåga att alltid ha kunden i fokus? Då är tjänsten som kund- och säljsupport på Lundgrens Sverige AB något för dig!

Publiceringsdatum
2018-07-05

Om tjänsten
Som kund- och säljsupport på Lundgrens kommer du dels ansvara för administrativa uppgifter såsom fakturering, orderläggning, inköp och lagerbokföring. Den andra delen av tjänsten innebär att du stöttar säljteamet med att svara på kundärenden, lägga upp kunder och annat administrativt stöd. Du rapporterar till platschef och jobbar i tätt samarbete med säljare, produktions- och lagerpersonal i trevliga lokaler i Tyresö.

I din roll som kund- och säljsupport kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Fakturering, orderläggning, inköp och lagerbokföring
• Rapportering i materialstyrningssystem, artikeluppläggning
• Kund och leverantörskontakter, kunduppläggning

Om dig
Vi söker dig som är i början av din karriär och har erfarenhet av kundbemötande samt trivs med administrativa uppgifter. För att trivas i rollen är det viktigt att du har en positiv inställning till det du tar dig an, tar egna initiativ och håller kunderna i fokus.

Vidare ser vi att du som person är prestigelös, nyfiken och öppen för nya uppgifter och utvecklingsmöjligheter. Du är noggrann och trivs i ett högt tempo då det kan förekomma korta deadlines. Du är ödmjuk och beredd att ta de chanser till utveckling som du erbjuds.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av kundbemötande
• Svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Serviceminded och positiv
• Initiativtagande och driven

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Lundgrens Sverige AB
Lundgrens Sverige AB startade 1949 i Göteborg och är ledande grossist inom områdena flödesteknik och industrigummi. Vi representerar några av världens ledande tillverkare och kan lagerföra och erbjuda marknadens bredaste sortiment av slang och slangtillbehör, transmissioner, gummi, hydraulik, packningsmaterial, O-ringar och radialtätningar. Från Malmö till Luleå kan vi förse återförsäljare, industri och svensk sjöfart med produkter som förbättrar produktiviteten och stärker konkurrenskraften. Vår organisation bygger på närhet, spetskompetens och snabba beslut genom att vara lyhörda för kundens behov. Företaget ägs av Beijer Alma som är ett börsnoterat bolag. I Beijer Alma ingår tre andra bolag - Lesjöfors, Habia Cable och Beijer Tech. Lundgrens ingår i Beijer Tech tillsammans med andra specialiserade bolag. Lundgrens har ca 125 anställda uppdelat på sju kontor över hela Sverige och omsätter drygt 340 MSEK.

Om anställningen
Lundgrens Sverige AB har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco.
Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Lundgrens Sverige AB erbjuder dig en utvecklande tjänst i ett framgångsrikt företag som nu fortsätter sin offensiva satsning för framtiden. Du erbjuds en viktig roll i en dynamisk arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten omfattar arbete på heltid, tillsvidare, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. .

Om ansökan
Tjänsten har start omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Sista ansökningsdag är 17 juli men då vi jobbar löpande rekommenderar vi att du skickar in ansökan direkt. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

* Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Matilda Kinghed via 08 - 100 500

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kund- och säljsupport, kundsupport, säljsupport, administration, Lundgrens Sverige AB, Beijer Tech, Microsoft Dynamics AX, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-17
Ange följande referens när du ansöker: ref-26930
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Matilda Kinghed 073-684 73 83

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4248190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: