Kund- och personalansvarig inom personlig assistans
Assistans För Dig I Sverige AB / Administratörsjobb / Umeå
2022-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kund- och personalansvarig inom personlig assistans" (publicerad 2022-03-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistans För Dig I Sverige AB i Umeå,
Vindeln,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Kramfors eller i
hela Sverige Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den ambitionen är personalen vår viktigaste resurs. En god assistans bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag - och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor och fantastiska kunder? Välkommen till Assistans för dig!
Assistans för dig befinner sig i ett expansivt skede och söker löpande fler engagerade medarbetare som vill vara med och bidra i vår verksamhet. Vi söker just nu en kund- och personalansvarig till vårt kontor i Umeå.
Rollen som kund- och personalansvarig
Som kund- och personalansvarig har du två huvudsakliga funktioner. Du ansvarar dels för den personliga assistansen för kunden och är dels arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll kan vara komplex men den är också spännande och utvecklande. Till din hjälp för att hålla god kvalitet i dina assistansuppdrag har du bland annat assistansbranschens bästa IT-stöd, rekryteringsassistenter, bemanningsassistenter, löneadministratörer och jurister. Assistans för digs ambition är att genom dessa avlastande funktioner ge dig som kund- och personalansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.
Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:
• Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
• Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
• Kundmöten, personalmöten och årliga medarbetar- och lönesamtal
• Coachning och arbetsledning av personliga assistenter
• Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
• Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc.
Vem är du?
För att trivas i rollen som kund- och personalansvarig ser vi att du som söker är social, empatisk, driven och serviceminded. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter, där du arbetar självständigt, men samtidigt ingår du i ett team där man hjälper varandra. Du kommer att möta olika typer av människor och behöver ha en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du har en relevant teoretisk bakgrund och/eller annan relevant erfarenhet som kan anses lämplig för tjänsten. Det är en fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och känner till relevant lagstiftning.
Vad erbjuder Assistans för dig?
Assistans för dig kännetecknas av stort engagemang, personlig bemötande, hög kvalitet och tillgänglighet. Vi stöttar och inspirerar varandra och vi ger våra medarbetare inflytande och möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som kund- och personalansvarig utgör en av nyckelspelarna i företaget. I Umeå ingår du i ett team tillsammans med en kollega, där ni båda ingår i ett större team. Vår arbetsmiljö är stimulerande och samarbetsorienterad och vi anordnar årliga konferenser och andra sociala aktiviteter för att våra medarbetare ska trivas och känna att de är del av ett roligt och viktigt sammanhang. Individuell löneutveckling erbjuds relaterad till prestation.
Känner du dig inspirerad och har det som krävs för att bli kund- och personalansvarig hos Assistans för dig? Välkommen med din ansökan!
Anställningsform
Tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning tillämpas.
Arbetstid
Huvudsakliga arbetstider är måndag-fredag kl. 08.30-17.00 men möten och samtal förekommer på andra tider, med anledning av kundernas varierande situation.
Körkort
B-körkort och körvana krävs eftersom många av våra kunder bor en bit bort från kontoret och inte sällan på landsbygden.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Urval
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång.
Publiceringsdatum2022-03-04KontaktDinah Backlund, Regionchef, telefonnr 08 572 366 09
Ida Tollstam, HR-ansvarig, telefonnr 046 272 66 34
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAssistans För Dig i Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Assistans För Dig i Sverige AB (org.nr 556801-2438)
Arbetsplats Assistans för Dig i Sverige AB
Kontakt Joel Friberg
08 572 366 16 Jobbnummer 6406120
Observera att sista ansökningsdag har passerat.