Kund- och personalansvarig assistanskoordinator
Passal AB / Administratörsjobb / Göteborg
2018-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kund- och personalansvarig assistanskoordinator" (publicerad 2023-06-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Passal AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsnedsättning.På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.
Med anledning av att en kollega är föräldraledig söker vi en assistanskoordinator till vårt team!
Som assistanskoordinator på Passal ingår du i en arbetsgrupp av erfarna kollegor som jobbar nära varandra. Du har stöd av kollegorna, men arbetar självständigt och har ansvar för ett antal kunder och deras assistenter. Du har en koordinerande roll och utgör en länk mellan våra kunder och assistenter.
Arbetsuppgifterna består främst av:
• Möten med människor och dagliga kontakter
• Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll
• Coachning av assistenterna gällande deras yrkesroll
• Planering av assistansen
• Personalansvar för assistenter
• Lönesättning samt schemaläggning av assistenter
• Administrativa uppgifter
Kvalifikationer:
Du skall ha lämplig högskoleutbildning t.ex. Socionom eller Personalvetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera, skapa samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara flexibel och verkligen tycka om människor och problemlösning samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Arbetet innebär även hembesök till kunderna som främst bor i Göteborgsregionen. Det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten samt enstaka helgaktiviteter kan förekomma.
Tjänsten är ett vikariat till och med 2019-01-30 med ev möjlighet till förlängning, och arbetsomfattningen är 75-100%. Tillträde 1 september, ev tidigare. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag är 2018-06-11
Vill du ha ett stimulerande och roligt arbete och känner att ovanstående stämmer med dig som person? Sök då till oss!
Annonsens ref.nr: 10005
Ansvarig rekryterare: Anna Lindberg
Telefonnummer: 010-707 78 01
Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader eller längre
Publiceringsdatum2018-06-01ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPassal AB
AdressPassal AB
Skeppet ärans väg 19
42671 Västra Frölunda
KontorsadressSkeppet ärans väg 19 42671 Västra Frölunda
Jobbnummer 4180219
Observera att sista ansökningsdag har passerat.