Kund- och kravsamordnare
Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige <p>Vill du arbeta som kund- och kravsamordnare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. Verksamhetsområde Underhåll ansvarar för att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet genom upphandling, styrning och uppföljning av underhållsprojekt samt teknisk utveckling. Genom en blandning av traditionella, nya och innovativa metoder skapar vi grunden för både företagens godstransporter och miljoner människors resande, varje dag, året om. Nu behöver vi stärka upp med nya medarbetare och kompetenser eftersom vi står inför många nya utmaningar. Vi vill få ännu bättre koll på vår anläggning, vi vill utveckla vår underhållsplanering och vi kommer att få fler komplexa och intressanta anläggningar att underhålla</p>
Kund- och kravsamordnare
<p>Vi söker en medarbetare som ska arbete med kund- och och kravsamordning. Arbetsuppgifterna är en förutsättning för att vårt utbud av dataprodukter och tjänster är känt och uppfyller krav från användarna. Vi behöver kontinuerligt fånga krav och behov som uppkommer inom Trafikverket, men även i omvärlden, när det gäller tillgång till data om Sveriges vägar och järnvägar för att säkerställa att vi har ett utbud som är efterfrågat och effektivt tillhandahållet. Vi behöver även sprida information till användare om vårt utbud av data och tjänster och de förändringar som sker.</p>
<p>Du utvecklar och förvaltar arbetssätt för hur vi dokumenterar fångade krav och behov. Du medverkar i framtagande av modell och arbetssätt för prioritering av utvecklingsbehov och ger stöd vid framtagande av underlag till olika beslutsforum. Du samverkar med och ger stöd till bl.a. informationsförvaltare vid kravfångst och analys av behov.</p>
<p>I arbetet med att sprida information om våra data och tjänster är du spindeln i nätet. Du ser till att vi har en löpande uppdaterad kommunikationsplan, planerar och leder uppdrag och medverkar i projekt avseende marknadsföring och kommunikationsaktiviteter. Det kan handla om framtagande av gemensamt kommunikationsmaterial, kommunikation via webbsidor och andra kanaler samt samordnande av deltagande på mässor. I arbetet samarbetar du med Trafikverkets kommunikatörer, informationsförvaltare, specialister, förvaltare och projektledare.</p>
<p> </p>
<p>Vi söker dig som:</p>
<ul>
<li>har universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp med inriktning mot informationshantering. Alternativt har du annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig.</li>
<li>har några års erfarenhet av arbete med kundrelationer och/eller verksamhetsutveckling</li>
</ul>
<p>Det är meriterande om</p>
<ul>
<li>du har erfarenhet av kravhantering och/eller behovsanalys</li>
<li>du har erfarenhet av förvaltning eller förvaltningsledning</li>
</ul>
<p>Som person har du mycket god förmåga att kommunicera och upprätthålla bra dialog med både interna och externa intressenter. Du jobbar självständigt, är drivande och har ett strukturerat arbetssätt.</p>
Varaktighet, arbetstid
100 , tillsvidare
Publiceringsdatum2019-05-08Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-28
Ange följande referens när du ansöker: 18:2019:137
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Eriksson 0101235127
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4778293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.