Kund- och Bemanningsansvarig Säljare

IndustriQompetens Mälardalen AB / Säljarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IndustriQompetens Mälardalen AB i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige

IQ förser industrin med kompetent personal, genom både uthyrning och rekrytering. Teknikavtalet ger våra medarbetare flera fördelar, bland annat fast månadslön, komptid och inarbetad semester mm. Arbetstider, arbetsplatser och arbetsuppgifter varierar med våra kundföretags behov och som serviceföretag anpassar vi oss efter dessa. Vårt huvudsakliga upptagningsområde är Mälardalen.



Älskar du människor och industriproduktion? Då är detta tjänsten för dig!

Motiveras du av att göra affärer och har ett stort teknikintresse? Tycker du om att arbeta med människor och är bra på att skapa och utveckla relationer?

Vi söker nu en säljande kund- och bemanningsansvarig med uppgift att rekrytera nya medarbetare och sälja in uppdrag hos nya och gamla kunder.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som kund- och bemanningsansvarig på vårt Eskilstunakontor är du ansvarig för rekryteringen av nya medarbetare och nya och gamla kunder i regionen. Du kommer ingå i en grupp med tre kollegor på Västeråskontoret, men arbetar självständigt från vårt kontor i Munktell Science Park.

Du kommer förutom rekrytering även ha personalansvar för befintliga medarbetare med allt vad det innebär. Detta är en av de viktigaste uppgifterna då medarbetarna är vår absolut viktigaste resurs. Du kommer vara en del i supportorganisationen till medarbetarna.

Du kommer arbeta med kundbearbetning både av gamla och nya kunder för att göra affärer. Det innebär att du kommer boka och genomföra kundmöten, marknadsföra och representera IQ i regionen med syfte att skapa och vårda långsiktiga relationer. Du ska bli IQs ansikte i Eskilstunaområdet.

Erfarenheter och kvalifikationer
Genom din erfarenhet och breda kunskap om industrin har du en stor förståelse för kundens behov och även kunna komma med förslag på hur kundens problem ska kunna lösas. Även här kommer ditt stora intresse för människor väl till pass då man behöver förståelse för de problem som kundernas produktion ställs inför.

- Eget nätverk i närområdet kring Eskilstuna
- Erfarenhet från mindre industriföretag
- Gärna erfarenhet av personalansvar
- Stort intresse för människor
- Gärna erfarenhet från bemanning som köpare
- Teknisk utbildning på lägst gymnasienivå
- Du behärskar både Svenska och Engelska i både tal och skrift
- Du har goda IT-kunskaper
- Körkort och egen bil

Personlighet
Du är utåtriktad och har lätt för att skapa förtroende och bygga relationer. En prestigelös lagspelare som kan ställa om snabbt och fokusera där det behövs. Du har en förmåga att utveckla och inspirera andra.

Du har ett eget driv och tvekar inte att hugga in där det behövs både när det gäller rekrytering, kundbearbetning och administrativa sysslor.

Då detta till stor del är en säljande roll är det viktigt att du är mål- och resultatinriktad, men du får inte glömma människan bakom både medarbetaren och kunden.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt Överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-12-22

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-22
Ange följande referens när du ansöker: 2017/60
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mathias Lewén 0735-155160
Anders Florinus 070-307 03 83

Företag
IndustriQompetens Mälardalen AB

Adress
IndustriQompetens Mälardalen AB
Pilgatan 8 C
72130 Västerås

Kontorsadress
Pilgatan 8 C

Jobbnummer
3872228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IndustriQompetens Mälardalen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IndustriQompetens Mälardalen AB: